Strona główna Blog Dropshipping

Jak otworzyć sklep internetowy w modelu dropshipping?

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping

Masz już sklep testowy w Redcart i zastanawiasz się co dalej? Jeśli nie masz za wiele wolnego czasu, ani dużych pieniędzy na inwestycje - przejdź z nami krok po kroku najłatwiejszą drogę do własnego e-biznesu - sklepu internetowego w dropshipping.

Dowiedz się, jak otworzyć w pełni funkcjonalny sklep internetowy w modelu dropshipping.

dropshipping sklep internetowy redcart

Dropshipping najłatwiejszą drogą do własnego biznesu

Dropshipping obala mit, że sprzedawca musi mieć towar, by nim handlować. W tym modelu nie tylko nie musisz posiadać towarów, które sprzedajesz, ale również nie musisz ich pakować i wysyłać do Klientów. Poznaj bliżej ten rodzaj biznesu online, który jest szczególnie polecany początkującym przedsiębiorcom i osobom, które chcą przetestować rynek.

Dzięki dropshipping nic nie ryzykujesz, gdyż nie inwestujesz dużych pieniędzy w rozpoczęcie działalności i nie musisz obawiać się, iż pozostaniesz z niesprzedanym towarem.

Jak działa dropshipping?

Produkty sprzedajesz dzięki integracji zapewnionej przez RedCart, która łączy Cię z hurtownią i umożliwia wirtualne zatowarowanie. Za sprzedane towary płacisz dopiero wówczas, gdy zostaną opłacone przez Klienta docelowego. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie zamrażają gotówki, a także nie zajmujesz się fizyczną obsługą towarów: nie magazynujesz ich, nie parkujesz i nie wysyłasz.

Twoje korzyści

Dzięki modelowi dropshipping, możesz skupić się na promowaniu sklepu i zaangażować się w 100% w sprzedaż produktów. Możesz prowadzić swój biznes z domu lub dowolnego miejsca na świecie.

A co najważniejsze: sklep możesz uruchomić szybko i łatwo, bez dużych kosztów początkowych i z minimalnym ryzykiem.

Sklep w modelu dropshipping krok po kroku

#1 Wybierz swoją branżę

Na początku zastanów się, co chcesz sprzedawać w swoim sklepie internetowym. Zdecyduj się na konkretną branżę, a następnie pomyśl o potrzebach swoich Klientów. Wybierz swoją wąską grupę docelową i wyspecjalizuj się w sprzedaży wybranych produktów.

W ten sposób zostaniesz ekspertem, czym zdobędziesz zaufanie Klientów. Ponadto, dopasujesz odpowiednio promocję produktów i całego e-sklepu do swoich odbiorców: do ich preferencji, języka, jakim się posługują i wartości, jakie wyznają. Co więcej, konkurencja w wybranym, wyspecjalizowanym obszarze, będzie znacznie mniejsza i łatwiej wyróżnisz się na rynku.

#2 Wybierz hurtownię do współpracy

Jeśli zdecydowałeś się już na branżę, w której chcesz sprzedawać, kolejnym krokiem jest wybór konkretnego dostawcy: hurtowni lub producenta. Możesz zdecydować się na współpracę z jednym lub kilkoma dostawcami.

Pamiętaj, że od dostawcy zależy jakość produktów, ich ilość, różnorodność, a także samo funkcjonowanie Twojego sklepu internetowego. Nie bez znaczenia są także ceny, które dostawcy proponują. Uwzględnij, że w Twoim sklepie będą one wyższe, gdyż dodasz do nich marżę. Nie może być zbyt duża, abyś pozostał konkurencyjny na rynku.

Samodzielne znalezienie godnego zaufania dostawcy może być trudne. Dlatego, korzystając z oprogramowania RedCart, masz możliwość natychmiastowego nawiązania współpracy ze sprawdzonymi, doświadczonymi i rekomendowanymi przez nas dostawcami. Przekonaj się sam, jak dobrze się z nimi współpracuje.

Jeśli jednak preferujesz samodzielne znalezienie hurtowni działającej w modelu dropshipping, zacznij od zebrania informacji. Poznaj opinie w internecie na jej temat, aby mieć pewność, iż nawiązujesz współpracę z godnym zaufania partnerem. 

Sprawdź listę naszych dostawców oferujących usługę dropshippingu.

#3 Ustal warunki współpracy

Współpraca między sklepem internetowym a hurtownią w modelu, w którym cały proces logistyczny związany z wysyłką towaru zostaje przeniesiony na dostawcę, ma znaczący wpływ na działanie e-sklepu. Funkcjonowanie Twojego sklepu internetowego będzie w dużej mierze zależeć od warunków współpracy z wybranym dostawcą. Istotne będą dla Ciebie koszty współpracy, polityka cenowa hurtowni, czas realizacji zamówień, sposoby płatności czy kwestia obsługi posprzedażowej.

  1. Skontaktuj się z wybraną hurtownią, aby ustalić z nią warunki współpracy. O co musisz zapytać na początku?
  2. Czy dostawca ma techniczne możliwości zintegrowania się z wybraną platformą sklepów internetowych?
  3. Jaką częstotliwość aktualizacji swojej oferty zapewnia dostawca?
  4. Jakie są ceny towarów i czy zawierają dodatkowo nakładane koszty za współpracę w modelu dropshipping?
  5. Czy są dodatkowe koszty za współpracę w dropshipping i w jaki sposób są nakładane?
  6. Jaka jest polityka cenowa hurtowni wobec e-sklepu: czy hurtownia zastrzega sobie prawo do narzucania stałej marży na towary sprzedawane w e-sklepach?
  7. W jaki sposób reguluje się płatność za sprzedane produkty?
  8. Czy istnieje jakaś minimalna wartość zamówienia, od którego hurtownia realizuje zamówienia?
  9. Czy hurtownia przyjmuje zwroty i reklamacje produktów?
  10. Czy dostawca dołącza do przesyłek dla klientów e-sklepów dowody sprzedaży w postaci paragonu, faktury lub rachunku?
  11. Czy dostawca dołącza do przesyłek przygotowane materiały marketingowe dla klientów sklepu internetowego?
  12. Jaki jest czas realizacji zamówienia?
  13. Z jakimi firmami kurierskimi współpracuje dostawca?
  14. Czy dostawca umożliwia wysyłkę produktów do punktu odbioru paczek?
  15. Jaka jest wysokość opłat za obsługę kurierską, którą dysponuje dostawca?
  16. Czy są jakieś dodatkowe koszty, związane z przygotowaniem towaru do wysyłki?
  17. Czy istnieje możliwość wyboru własnej firmy kurierskiej?
  18. Czy dostawca wysyła numer nadania paczki lub linka w celu śledzenia przesyłki?

#4 Nawiąż umowę z hurtownią

Podstawą dropshippingu jest dobrze napisana umowa współpracy pomiędzy właścicielem e-sklepu a dostawcą. Umowa dropshippingu nie jest odrębnie uregulowana w polskim prawie jako umowa nazwana. Oznacza to, że regulują ją jedynie przepisy Kodeksu Cywilnego, a w pozostałym zakresie ma zastosowanie zasada swobody umów.

Warto, abyś negocjując umowę współpracy z dostawcą, skorzystał z porady prawnika. Od tego, jak określisz swoje prawa i obowiązki, a także warunki współpracy z dostawcą, zależy powodzenie Twojego biznesu.

Niezależnie od tego, czy będziesz korzystał z pomocy prawnika, czy spróbujesz napisać ją samodzielnie, umowa współpracy powinna precyzyjnie określać m.in.:

  • przedmiot umowy
  • procedurę składania zamówień
  • sposób przekazywania dostawcy złożonych w Twoim sklepie zamówień
  • zasady pakowania i wysyłania towarów
  • warunki integracji e-sklepu z dostawcą
  • koszty, terminy oraz sposoby dostawy
  • sposób rozliczenia z dostawcą
  • zakres praw i obowiązków stron wynikający z umowy
  • kto jest sprzedawcą dla klienta końcowego (ustalenie modelu dropshippingu)
  • stosunek stron do klienta finalnego (kto jest zobowiązany do spełnienia obowiązków informacyjnych wobec klienta końcowego)
  • warunki reklamacji i zwrotów - obsługę posprzedażową

W umowie współpracy muszą znaleźć się również postanowienia dotyczące powierzenia danych osobowych. Do nadawania przesyłek dostawca będzie potrzebował danych Twoich Klientów, które, zgodnie z prawem, musisz mu powierzyć do przetwarzania, w zakresie niezbędnym do realizacji umowy.

#5 Zintegruj sklep z dostawcą

Kiedy już wszystko przygotujesz i nawiążesz współpracę z dostawcą, zintegruj jego hurtownię ze swoim sklepem. Dzięki temu w ciągu 24h pobierzesz wszystkie niezbędne informacje o produktach do swojego e-sklepu: nazwy, opisy, zdjęcia i informacje o cenach oraz dostępności.

Dzięki takiej funkcji otrzymasz możliwość szybkiego, wirtualnego zatowarowania oraz automatycznych aktualizacji. Dzięki nim kilka razy dziennie w Twojej bazie produktów znajdą się nowe informacje na temat:

  • nowych i starych produktów
  • stanów magazynowych
  • cen produktów.

Moduł gotowej integracji sklepu internetowego z dostawcą dostępny w RedCart umożliwia nowoczesne zarządzanie bazą produktową, do czego zaliczyć można m.in.:

  • wgląd do wirtualnego magazynu hurtowni, w tym magazynu opcji, czyli ilości dostępnych produktów w poszczególnych opcjach kolorystycznych i rozmiarach
  • mapowanie kategorii (odpowiednie przypisanie kategorii produktowych dostawcy do kategorii w swoim sklepie)
  • opcję wyboru: produkty w sklepie aktywne lub nieaktywne po imporcie bazy produktowej
  • możliwość ustawienia minimalnej ilości sztuk produktu zwracanej w pliku z hurtowni, po której produkt pojawi się w sklepie
  • możliwość ustawienia marży narzucanej na produkty, przy czym możliwe jest ustawienie automatycznie narzucanej marży konkretnych producentów lub konkretnych kategorii w sklepie, w wartości procentowej lub kwotowej
  • selekcja informacji zawartych w pliku hurtowni, które mają ulec aktualizacji

Integracja jest możliwa, gdyż nowoczesne hurtownie internetowe dysponują ofertą produktową w postaci pliku XML lub CSV, który pozwala na masowy, automatyczny import bazy produktowej w formie nazw, zdjęć i opisów do sklepu internetowego. W RedCart możliwe jest także wdrożenie tzw. integracji dwukierunkowej, w której zamówienia przekazywane są do systemu dostawcy w sposób automatyczny.

#6 Rejestracja firmy

Zastanawiasz się, czy musisz zakładać działalność gospodarczą? W chwili obecnej nie jest to konieczne. Od 2018 roku możesz prowadzić działalność rejestrowaną, o ile Twój miesięczny przychód nie przekroczy 1300 zł. Co więcej, w tym okresie jesteś zwolniony ze składek ZUS.

Jeśli jednak zdecydujesz się na założenie firmy, możesz skorzystać z dogodnych opcji, takich jak ulga na start. Polega ona na tym, iż przez pierwsze 6-miesięcy po zarejestrowaniu firmy nie musisz opłacać składek ZUS, a jedynie składki zdrowotne. Po tym okresie przysługuje Ci jeszcze 2-letnia ulga, w postaci małego ZUS, która równie obniża składki i umożliwia Ci lepszy rozwój firmy, bez generowania kosztów.

#7 Marketing

Dropshipping jest wyjątkowo wygodnym rozwiązaniem na prowadzenie e-sklepu. Warto jednak pamiętać, że nie jest to biznes, który nie wymaga żadnego wkładu pracy. Twoim zarobkiem jest marża, którą nałożysz na swoje produkty. Jednak zarobek pojawi się dopiero, gdy dokonasz transakcji.

Aby nastąpiła sprzedaż, powinieneś przede wszystkim mocno promować swój sklep w Internecie. Dotarcie do grup docelowych umożliwią przede wszystkim nowoczesne kanały komunikacji online typu Facebook, YouTube, Instagram, Snapchat, LinkedIn czy TikTok.

Pamiętaj, że tylko dzięki promocji będziesz w stanie dotrzeć do potencjalnych Klientów i sprawić, że Twój sklep zacznie sprzedawać.

Gotowy sklep dla Ciebie

Jeśli do tej pory korzystałeś już z pakietu próbnego naszego sklepu i chciałbyś teraz zająć się nim w pełnej, zarobkowej formie, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zdecydował się na to już dziś. Korzystając z naszego przewodnika łatwo otworzysz swój biznes online.

Wystarczy, że nawiążesz współpracę z hurtownią, która oferuje wybrane przez Ciebie produkty i dokonać integracji dostawcy ze sklepem. Następnie postaw na odpowiedni marketing, nawet bez zakładania firmy, lub - jeśli chcesz ją założyć - skorzystaj z atrakcyjnych ulg dla nowych przedsiębiorców.

Pamiętaj przy tym, że korzystając z gotowego oprogramowania RedCart, zyskujesz gotowy sklep, który w panelu administracyjnym posiada wszystko, czego potrzebujesz: od integracji z hurtownią i dodatkowymi kanałami sprzedaży (np. Allegro) aż po zaawansowane możliwości, takie certyfikat SSL i strona responsywna. 

Jesteś gotów rozpocząć swoją przygodę z biznesem online? Masz już pomysł? Opowiedz nam o tym, a jeśli pozostały jakieś wątpliwości - razem je rozwiejemy.

więcej informacji i GOTOWYM SKLEPIE.

Co poza sklepem warto zamówić?

Certyfikat SSL - gwarancja bezpieczeństwa i nie tylko

Brak certyfikatu SSL w sklepie internetowym może być dużą przeszkodą w realizowaniu przez klientów zamówień. W sytuacji braku certyfikatu SSL w sklepie internetowym - najnowsze wersje przeglądarek internetowych wyświetlają komunikaty ostrzegające użytkowników przed wejściem na taką stronę. Podczas przeglądania sklepów internetowych użytkownicy zwracają uwagę na zabezpieczenia znane im choćby z banków internetowych. Zielona kłódka  przy adresie Twojego sklepu internetowego z pewnością zwiększy zaufanie wśród klientów i wpłynie na ich komfort dokonywania zakupów. Brak zabezpieczenia może spowodować, że potencjalny klient nie zrobi zakupów kupi u Ciebie, a w sklepie Twojej konkurencji.

Głównym zadaniem certyfikatu SSL jest poprawa bezpieczeństwa danych. Warto w tym miejscu przypomnieć, że sklepy internetowe Redcart są odpowiednio zabezpieczone od strony serwerowej. Poprzez szyfrowanie połączenia, wprowadzanie danych osobowych jest bezpieczne.

Jak zamówić certyfikat SSL?

To proste! Możesz to zrobić szybko i wygodnie. Zaloguj się do Marketu RedCart używając tych samych danych, jakie wykorzystujesz na co dzień logując się do Panelu administracyjnego Twojego sklepu RedCart.

  1. Wejdź na stronę Market RedCart lub kliknij w poniższy przycisk ZAMAWIAM CERTYFIKAT SSL.

  2. Przejdziesz na stronę, gdzie znajdziesz Certyfikat SSL odpowiedni dla Twojego sklepu.

  3. Wybierz ważność certyfikatu i kliknij KUP TERAZ.

  4. Zapłać wygodnie online poprzez szybkie płatności elektroniczne.

Indywidualny regulamin i polityka prywatności

Zadbaj o poprawną stronę sklepu i bezpiecznie prowadź biznes. Nasi eksperci zapewniają kompleksowe wsparcie prawne dla sprzedawców internetowych potrzebne przy rozpoczęciu i prowadzeniu sprzedaży internetowej (m.in. audyt sklepu pod kątem przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych (RODO),  regulamin sklepu internetowego, politykę prywatności i inną dokumentacją zgodną z obowiązującym prawem.

Grafika, która sprzedaje

Sprzedawaj jeszcze skuteczniej! Dynamiczne zmiany na rynku e-commerce wymuszają na sprzedawcach systematyczne dostosowywanie się do oczekiwań klientów i unowocześnianie sklepów. Odpowiedzią na te potrzeby w Redcart jest maska graficzna w generacji v4. Zaprojektowana jest zgodnie z najnowszymi wytycznymi Google, zawiera nowe narzędzia marketingowe: nowoczesną kartę produktową, intuicyjną ścieżkę zakupową, nowe filtry, moduł kolekcje, moduł dostawy oraz wiele innych.

Według badań rynku e-commerce, klienci używają smartfonów i tabletów już na każdym etapie procesu zakupowego: od przeglądania oferty, po realizację transakcji. Dlatego tak ważne jest, aby sklep wyświetlał się poprawnie na monitorze urządzenia przenośnego na każdym etapie aktywności użytkownika w sklepie. Responsywna wersja sklepu na urządzenia mobilne to już nie fanaberia, ale swego rodzaju must have dla właścicieli e-biznesów.

Wyposażyliśmy maskę graficzną v4 w dynamiczną wersję RWD, która na bieżąco dostosowuje wygląd sklepu do wyświetlacza urządzenia mobilnego, zapewniając m.in. wygodny i czytelny koszyk zakupowy. Warto przy okazji wspomnieć także, że sklepy mobile friendly są faworyzowane przez Google, co zapewnia im lepsze pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Dropshipping