Najpopularniejsze obecnie branże w e-commerce
Polski rynek e-commerce zmienia się dynamicznie, dlatego z pewnością warto zapoznać się z rzetelnymi danymi o preferencjach konsumentów. Co kupujemy najczęściej w sklepach internetowych?
Prowadząc sklep internetowy doskonale zdajesz sobie sprawę z dynamicznych zmian, występujących na polskich rynkach. Znajomość branż, które najchętniej wybierają konsumenci, przyczynić może się jednak do rozwoju firmy. Dlatego na pewno ucieszy Cię informacja, że przygotowaliśmy zestawienie artykułów, które konsumenci najchętniej wybierają w sklepach internetowych.
Najważniejszy wniosek z ostatnich raportów? Ciągły rozwój!
Analizując raporty, mówiące o polskim rynku e-commerce, od razu nasuwa się jedna konkluzja: stale i dynamicznie się on rozwija. Polacy coraz częściej dokonują zakupów w sieci, coraz większe znaczenie ma także budowanie marki poprzez jakość obsługi klienta.
Co klienci kupują w sklepach internetowych?
Pierwsze zakupy
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Ceneo, najstarszy i doceniany portal poświęcony zakupom internetowym, Polacy podczas swoich pierwszych transakcji w sieci zdecydowali się na asortyment z grupy:
- Ubrania 13%,
- Buty 7%,
- Książki 7%,
- Telefony 5%
- Gry, komputery i sprzęt RTV/AGD, po 2%
Z danych wynika także, że kobiety częściej niż mężczyźni kupują artykuły wyposażenia wnętrz, ubrania i dodatki oraz książki. Domeną mężczyzn są zakupy sprzętu AGD/RTV, telefonów, a także motoryzacja i komputery.
Jakiego asortymentu w sklepach internetowych Polacy poszukiwali ostatnio najczęściej
Rynek e-commerce zmienia się dynamicznie, jednak pewne grupy artykułów stale pozostają w czołówce. Podobnie, jak w latach ubiegłych, w 2019 roku (zgodnie z raportem Gemius) internauci kupowali przede wszystkim:
- Ubrania 69%,
- Obuwie 55%
- Książki, płyty i filmy 54%
- Kosmetyki i perfumy 52%
- Sprzęt RTV/AGD 49%
- Bilety do kina i teatru 49%
- Odzież sportową 46%
- Produkty Farmaceutyczne 44%
- Telefony, tablety, akcesoria GSM 43%
Czy liczy się tylko cena?
Autorzy raportu zwracają uwagę, że atrakcyjna, często niższa niż w tradycyjnych kanałach cena, to wciąż jeden z najważniejszych powodów, dla którego klienci sięgają do ofert sklepów internetowych. Zdaniem konsumentów najbardziej opłaca się sprzęt RTV/AGD, telefony, komputery i książki. Wśród odzieży i butów często podkreślają zarówno niższe ceny (i atrakcyjne promocje), jak też większy wybór.
Zaraz po cenie (45% badanych) klienci sklepów internetowych nacisk kładą na niskie koszty dostawy (37%), pozytywne wcześniejsze doświadczenia (31%), czas dostawy (25%) i atrakcyjne promocje (23%). Liczą się dla nich także opinie o serwisie.
Wiarygodność sklepu
W opinii ankietowanych najcenniejszym i najczęściej wykorzystywanym źródłem wiedzy o sklepie internetowym, są opinie i komentarze – sięga po nie niemal 50% osób, które chce sprawdzić wiarygodność sklepu. Popularnością cieszą się także „recenzje” na niezależnych portalach - np. na porównywarkach cenowych lub forach.
Co sprzedawać?
Na pytanie: „w jakiej branży najłatwiej osiągnąć sukces w branży e-commerce?” – nie ma nigdy jednej odpowiedzi. E-handel zmienia się dynamicznie z roku na rok i jeśli nie masz własnego pomysłu na sprzedaż w internecie, ale chcesz wykorzystać powodzenie którejś branży, na bieżąco powinieneś sprawdzać, które produkty cieszą się akurat największą popularnością w sieci.
Od lat na szczycie listy znajdują się takie propozycje, jak odzież, dodatki i obuwie, często wybierane są różnorodne urządzenia elektroniczne, multimedia i książki, a coraz większą popularność zdobywają sobie akcesoria sportowe czy produkty BIO. Wybierając spośród nich, na pewno można odnieść sukces. A jeśli interesują Cię mniej topowe branże, zapraszamy do zapoznania się z innymi pomysłami na sklep internetowy, przygotowanymi przez RedCart.
Znasz już te artykuły? Chciałbyś powiedzieć nam, czy w Twoim przypadku porady były słuszne? Zostaw komentarz!