Pomysły na e-biznes

Najpopularniejsze obecnie branże w e-commerce

Polski rynek e-commerce zmienia się dynamicznie, dlatego z pewnością warto zapoznać się z rzetelnymi danymi o preferencjach konsumentów.

Najpopularniejsze branże w e-commerce
Spis treści

Prowadząc sklep internetowy doskonale zdajesz sobie sprawę z dynamicznych zmian, występujących na polskich rynkach. Znajomość branż, które najchętniej wybierają konsumenci, przyczynić może się jednak do rozwoju firmy. Dlatego na pewno ucieszy Cię informacja, że przygotowaliśmy zestawienie artykułów, które konsumenci najchętniej wybierają w sklepach internetowych.


Najważniejszy wniosek z ostatnich raportów? Ciągły rozwój!

Analizując raporty, mówiące o polskim rynku e-commerce, od razu nasuwa się jedna konkluzja: stale i dynamicznie się on rozwija. Polacy coraz częściej dokonują zakupów w sieci, coraz większe znaczenie ma także budowanie marki poprzez jakość obsługi klienta.


Co klienci kupują w sklepach internetowych?


Pierwsze zakupy

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Ceneo, najstarszy i doceniany portal poświęcony zakupom internetowym, Polacy podczas swoich pierwszych transakcji w sieci zdecydowali się na asortyment z grupy:

  • Ubrania 13%,
  • Buty 7%,
  • Książki 7%,
  • Telefony 5%
  • Gry, komputery i sprzęt RTV/AGD, po 2%

Z danych wynika także, że kobiety częściej niż mężczyźni kupują artykuły wyposażenia wnętrz, ubrania i dodatki oraz książki. Domeną mężczyzn są zakupy sprzętu AGD/RTV, telefonów, a także motoryzacja i komputery.


Jakiego asortymentu w sklepach internetowych Polacy poszukiwali ostatnio najczęściej


Projekt_bez_tytuu_-_2020-08-21T141618.090.png
źródło: Google.com

Rynek e-commerce zmienia się dynamicznie, jednak pewne grupy artykułów stale pozostają w czołówce. Podobnie, jak w latach ubiegłych, w 2019 roku (zgodnie z raportem Gemius) internauci kupowali przede wszystkim:

  • Ubrania 69%,
  • Obuwie 55%
  • Książki, płyty i filmy 54%
  • Kosmetyki i perfumy 52%
  • Sprzęt RTV/AGD 49%
  • Bilety do kina i teatru 49%
  • Odzież sportową 46%
  • Produkty Farmaceutyczne 44%
  • Telefony, tablety, akcesoria GSM 43%

Czy liczy się tylko cena?

Autorzy raportu zwracają uwagę, że atrakcyjna, często niższa niż w tradycyjnych kanałach cena, to wciąż jeden z najważniejszych powodów, dla którego klienci sięgają do ofert sklepów internetowych. Zdaniem konsumentów najbardziej opłaca się sprzęt RTV/AGD, telefony, komputery i książki. Wśród odzieży i butów często podkreślają zarówno niższe ceny (i atrakcyjne promocje), jak też większy wybór.

Zaraz po cenie (45% badanych) klienci sklepów internetowych nacisk kładą na niskie koszty dostawy (37%), pozytywne wcześniejsze doświadczenia (31%), czas dostawy (25%) i atrakcyjne promocje (23%). Liczą się dla nich także opinie o serwisie.


Wiarygodność sklepu

W opinii ankietowanych najcenniejszym i najczęściej wykorzystywanym źródłem wiedzy o sklepie internetowym, są opinie i komentarze – sięga po nie niemal 50% osób, które chce sprawdzić wiarygodność sklepu. Popularnością cieszą się także „recenzje” na niezależnych portalach - np. na porównywarkach cenowych lub forach.


Co sprzedawać?

Na pytanie: „w jakiej branży najłatwiej osiągnąć sukces w branży e-commerce?” – nie ma nigdy jednej odpowiedzi. E-handel zmienia się dynamicznie z roku na rok i jeśli nie masz własnego pomysłu na sprzedaż w Internecie, ale chcesz wykorzystać powodzenie którejś branży, na bieżąco powinieneś sprawdzać, które produkty cieszą się akurat największą popularnością w sieci.

Od lat na szczycie listy znajdują się takie propozycje, jak odzież, dodatki i obuwie, często wybierane są różnorodne urządzenia elektroniczne, multimedia i książki, a coraz większą popularność zdobywają sobie akcesoria sportowe czy produkty BIO. Wybierając spośród nich, na pewno można odnieść sukces. A jeśli interesują Cię mniej topowe branże, zapraszamy do zapoznania się z innymi pomysłami na sklep internetowy, przygotowanymi przez RedCart.



Podsumowanie

Polski rynek e-commerce dynamicznie rośnie, a Polacy coraz chętniej robią zakupy online. Najpopularniejsze kategorie produktów to odzież, obuwie, książki, kosmetyki, sprzęt RTV/AGD oraz bilety do kina i teatru. Konsumenci wybierają sklepy internetowe głównie ze względu na atrakcyjne ceny, niskie koszty dostawy, pozytywne doświadczenia zakupowe oraz szybki czas realizacji zamówień. Kluczową rolę odgrywa również wiarygodność sklepu, którą najczęściej weryfikują poprzez opinie i recenzje na niezależnych portalach. Jeśli chcesz osiągnąć sukces w e-commerce, warto śledzić bieżące trendy i dostosować ofertę do preferencji klientów.

Może Cię również zainteresować...
W co warto zainwestować 10 000 zł?
Pomysły na e-biznes

W co warto zainwestować 10 000 zł? 10 gotowych pomysłów

Zastanawiasz się, jak skutecznie chronić swój kapitał przed inflacją? Sprawdź, w jakie inwestycje warto ulokować pieniądze, aby nie straciły na wartości!

Jak zorganizować konkurs na facebooku?
Social Media

Jak zorganizować konkurs na facebooku?

Chcesz zwiększyć zaangażowanie na swoim Fanpage'u i dotrzeć do nowych klientów? Konkurs na Facebooku to świetny sposób na promocję i budowanie społeczności. Sprawdź, jak go skutecznie zorganizować!

Gdzie sprzedawać rękodzieło w Internecie i stacjonarnie?
Pomysły na e-biznes

Gdzie sprzedawać rękodzieło w Internecie i stacjonarnie?

Czy sprzedaż rękodzieła jest trudna? Wyroby handmade cieszą się dużym zainteresowaniem, dzięki różnym kanałom dystrybucji – zarówno online, jak i stacjonarnie.

Jak ustalić status swojej przesyłki z Chin oraz z innych krajów?
Dropshipping

Śledzenie przesyłek zagranicznych - jak ustalić status swojej przesyłki z Chin oraz z innych krajów?

Masz problem ze śledzeniem przesyłek z Chin i spoza Europy? Sprawdź, jak szybko i łatwo dowiedzieć się, gdzie jest Twoja paczka!

Działalność nierejestrowana w sklepie internetowym
Pierwsze kroki

Działalność nierejestrowana w sklepie internetowym - wszystko co warto wiedzieć.

Działalność nierejestrowana w sklepie internetowym - wszystko co warto wiedzieć.

Kiedy i kto może dokonywać zwrotów- 14 dni na zwrot towaru
Pierwsze kroki

14 dni na zwrot towaru - kiedy i komu przysługuje prawo zwrotu?

Czy wiesz, że możesz zwrócić towar w ciągu 14 dni bez podania przyczyny? Sprawdź, kiedy jest to możliwe, jakie warunki musisz spełnić i na co zwrócić uwagę przy dokonywaniu zwrotu, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek!

Załóż darmowe konto już teraz. To nic nie kosztuje. Serio.

Załóż darmowe konto

Bez ukrytych kosztów, bez zobowiązań.