Jakie informacje powinny się znaleść w na stronach informacyjnych w sklepie internetowym?

Wielu właścicieli sklepów internetowych rozpoczynających sprzedaż w Internecie pomija strony informacyjne, uznając je błędnie za mało istotny element witryny. Nic bardziej mylnego, gdyż złe przygotowanie takich stron lub co gorsze ich brak, powodują spadek zaufania klientów do sklepu, co niesie za sobą rezygnację z zakupów w takim sklepie.


Naszym zdaniem w sklepie internetowym powinny znaleźć się następujące wyodrębnione działy:

Regulamin sklepu internetowego

Jest to podstawowy element każdego sklepu internetowego, obowiązek jego posiadania wynika z regulacji prawnych. Prawidłowo przygotowany regulamin powinien zawierać takie elementy jak: nazwa i adres firmy prowadzącej sklep internetowy, informacje na temat realizacji zamówienia, sposobie reklamacji oraz przysługującym kupującemu prawie do zwrotu zakupionego towaru;

Informacje o firmie prowadzącej sklep internetowy

Zawierający możliwie obszerne informacje na temat firmy, jej historii, pracownikach. Dodatkową zaletą będą zamieszczone zdjęcia, np. siedziby firmy, pracowników obsługujących sklep internetowy;

Koszty i sposoby przesyłki

Określający dokładne koszty przesyłki oraz formy przesyłki (poczta, firma kurierska). Jeśli sklep oferuje darmową przesyłkę informacja o tym powinna znaleźć się w widocznym miejscu, np. na głównej stronie sklepu;

Formy płatności

Informujący o wszelkich możliwych formach płatności. Informacja, że sklep internetowy posiada możliwość płatności kartą powinna znaleźć się na głównej stronie sklepu, np. w formie banera graficznego;

Kontakt w sklepie internetowym

Dział zawierający dane kontaktowe do firmy, wraz z telefonem oraz dokładnym adresem firmy.

Często spotykaną w sklepach internetowych praktyką jest łączenie kilku działów w jeden, najczęściej jest to obszerny regulamin zawierający wszystkie przydatne dla klienta informacje. Naszym zdaniem jest to rozwiązanie bardzo uciążliwe i niepraktyczne, gdyż odszukanie informacji jest utrudnione. Zalecamy zatem trzymania się podziału na poszczególne działy. Jesteśmy przekonani, że trud włożony w przygotowanie stron informacyjnych zaowocuje duża ilością zadowolonych klientów.