Naszym zdaniem w sklepie internetowym powinny znaleźć się następujące wyodrębnione działy:
Jest to podstawowy element każdego sklepu internetowego, obowiązek jego posiadania wynika z regulacji prawnych. Prawidłowo przygotowany regulamin powinien zawierać takie elementy jak: nazwa i adres firmy prowadzącej sklep internetowy, informacje na temat realizacji zamówienia, sposobie reklamacji oraz przysługującym kupującemu prawie do zwrotu zakupionego towaru;
Zawierający możliwie obszerne informacje na temat firmy, jej historii, pracownikach. Dodatkową zaletą będą zamieszczone zdjęcia, np. siedziby firmy, pracowników obsługujących sklep internetowy;
Określający dokładne koszty przesyłki oraz formy przesyłki (poczta, firma kurierska). Jeśli sklep oferuje darmową przesyłkę informacja o tym powinna znaleźć się w widocznym miejscu, np. na głównej stronie sklepu;
Informujący o wszelkich możliwych formach płatności. Informacja, że sklep internetowy posiada możliwość płatności kartą powinna znaleźć się na głównej stronie sklepu, np. w formie banera graficznego;
Dział zawierający dane kontaktowe do firmy, wraz z telefonem oraz dokładnym adresem firmy.
Często spotykaną w sklepach internetowych praktyką jest łączenie kilku działów w jeden, najczęściej jest to obszerny regulamin zawierający wszystkie przydatne dla klienta informacje. Naszym zdaniem jest to rozwiązanie bardzo uciążliwe i niepraktyczne, gdyż odszukanie informacji jest utrudnione. Zalecamy zatem trzymania się podziału na poszczególne działy. Jesteśmy przekonani, że trud włożony w przygotowanie stron informacyjnych zaowocuje duża ilością zadowolonych klientów.