Jak możemy Ci pomóc?

Strona główna Baza wiedzy Jak rozpocząć

sklep internetowy krok po kroku

Własny sklep internetowy krok po kroku: zobacz, jak założyć e-biznes.

Sklep internetowy: krok po kroku.

Własny sklep internetowy krok po kroku: jak założyć? Co będzie potrzebne, aby uruchomić swój własny biznes internetowy i zacząć jak najszybciej sprzedawać w internecie? Podpowiadamy, jak wybrać oprogramowanie sklepu dostosowane do potrzeb, jakie inwestycje wiążą się z otworzeniem swojego e-sklepu i jakie warunki prawne trzeba spełnić, aby bezpiecznie handlować w sieci. I co najważniejsze – wskazujemy, jak zdobyć pierwszych klientów!

Własny e-sklep: oprogramowanie.

Pierwszym i najważniejszym krokiem na drodze do otworzenia swojego biznesu jest wybór oprogramowania sklepu internetowego, które przede wszystkim będzie spełniać nasze potrzeby. Rynek oferuje wiele rozwiązań, od tzw. darmowego oprogramowania, przez rozwiązania gotowe, takie jak dzierżawa oprogramowania typu saas, po sklepy pisane na zamówienie przez agencje i firmy IT. Każde z tych rozwiązań ma zarówno zalety, jak i wady oraz co istotne, różni się przede wszystkim ceną i poziomem specjalistycznej wiedzy, jaka będzie potrzebna w rozwijaniu i prowadzeniu sklepu.

PAMIĘTAJ:

Początkującym – ale nie tylko - sprzedawcom internetowym polecamy zdecydowanie rozwiązanie gotowe – dzierżawę oprogramowania polegającą na wykupie dostępu do gotowego oprogramowania online, na zasadzie opłacanego systematycznie abonamentu. Jest to rozwiązanie najlepsze nie tylko na małych i średnich sklepów, ponieważ zyskujesz:

  • Dostęp do niezwykle szerokiej palety narzędzi w bardzo atrakcyjnej cenie: wystarczy jedna opłata abonamentowa, aby zyskać dostęp do zaawansowanego systemu sklepowego: nie musisz inwestować w oprogramowanie pisane na zamówienie ani w dodatkowe aplikacje, umożliwiające m.in. marketing sklepu czy realizację zamówień,
  • Support techniczny i pomoc w konfiguracji sklepu: w ramach opłaty abonamentowej korzystasz z pomocy i wsparcia BOK zarówno w konfiguracji i ustawieniach sklepu, a także w konsultowaniu wdrażania i wprowadzania nowych narzędzi, możesz się kontaktować za pomocą specjalnego systemu w panelu sklepu, telefonocznie, mailowo lub poprzez live-chat, ,
  • Intuicyjną obsługę sklepu poprzez panel administracyjny: aby prowadzić sklep, nie musisz posiadać specjalistycznej wiedzy informatycznej: każde z narzędzi uruchamiasz za pomocą kilku kliknięć, a dzięki funkcjom takim jak m.in. automatyczne reguły rabatowe, prowadzenie sprzedaży jest łatwe i nie pochłania ogromnej ilości czasu,
  • Hosting w ramach opłaty abonamentowej za sklep: warto pamiętać, że w przypadku tzw. darmowego oprogramowania sklepu czy systemów wykupowanych na własność, musimy się liczyć z dodatkowym kosztem w postaci wykupu zasobów serwerowych ,
  • Aktualizacja systemu i rozwój o nowe narzędzia w ramach opłaty abonamentowej. To bardzo ważna i cenna właściwość platformy sklepowej RedCart: w przypadku założenia sklepu na oprogramowaniu open source lub inwestycji we własny system, należy liczyć się z kosztem nieuniknionej aktualizacji systemu oraz wprowadzania nowych narzędzi i funkcji, takich jak np. integracji z nowymi dostawcami usług kurierskich.

Wymogi prawne: regulamin i GIODO

Oczywiście, prowadząc sprzedaż internetową nie można zapominać o spełnieniu wymogów formalnych, które wynikają z przepisów prawa, w tym z najnowszej ustawy o prawach konsumenta i wypływającymi z niej zasadami dotyczącymi m.in. rozpatrywania zwrotu towarów i reklamacji oraz z ustawy o ochronie danych osobowych. Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się więc z obowiązkami:

  • Zaopatrzenia sklep w profesjonalny regulamin wraz z niezbędnymi dokumentami, takimi jak formularze zwrotów i reklamacji,,
  • Umieszczenia informacji ważnych z punktu widzenia klienta, w odpowiednich miejscach w sklepie, określonych przez przez przepisy prawa,,
  • Rejestracji bazy danych osobowych w GIODO – czyli u Generalnego Inspektora Danych Osobowych.

WAŻNE:

Specjalnie dla klientów RedCart przygotowaliśmy Pakiety Bezpieczny Sklep, obejmujące profesjonalny zestaw usług prawnych, w tym regulamin sklepu objęty monitoringiem pod kątem klauzul niedozwolonych. Pakiet zawiera także certyfikat bezpiecznego szyfrowania danych SSL, który jest bardzo ważny dla poczucia bezpieczeństwa transakcji zawieranych w sklepie.

Integracje z systemami zewnętrznymi. 

Pamiętaj, że efektywne prowadzenie sprzedaży w sieci wymaga zadbania o integracje z dostawcami usług e-commerce oraz narzędziami marketingowymi. Musisz pamiętać nie tylko o niezbędnym minimum, pozwalającym wysyłać zamówienia do klientów, ale także o bardzo ważnych, z marketingowego punktu widzenia integracjach z porównywarkami cen, serwisami aukcyjnymi, internetowymi domami handlowymi, narzędziami analitycznymi – takimi jak Google AdWords i Google Analytics.

Sklep na platformie RedCart to doskonałe narzędzie do prowadzenia sprzedaży wielokanałowej – tzw sprzedaży omnichannel, czyli wzajemnego przeplatania się różnorodnych kanałów pozyskiwania klientów oraz kanałów komunikacji. Pamiętaj o zachowaniach konsumenckich we współczesnym rynku e-commerce: klienci używają dziś smartfonów i tabletów aby sprawdzić cenę w porównywarkach, a następnie decydują się na zakup w sklepie internetowym lub stacjonarnym. Prowadząc sklep internetowy, musisz więc umiejętnie wykorzystać wszystkie drogi pozyskiwania klientów, które wzajemnie się przeplatają i wspierają. Nie zapominaj o kluczowej, w sprzedaży internetowej, jakości obsługi klienta, zapewniając jak najszerszy wybór możliwości płatności i dostawy zamówionego towaru.

WAŻNE:

Sklep na platformie RedCart to doskonałe narzędzie do prowadzenia sprzedaży wielokanałowej – tzw sprzedaży omnichannel, czyli wzajemnego przeplatania się różnorodnych kanałów pozyskiwania klientów oraz kanałów komunikacji.

  • Zaoferuj swoim klientom jak najwięcej możliwości zapłacenia za towar oraz dogodne warunki dostawy: duży wybór oraz atrakcyjne ceny mają bardzo wpływ na decyzje zakupowe w sklepie,
  • Wykorzystuj umiejętnie wszystkie możliwości sprzedaży wielokanałowej omnichannel: w sklepie RedCart dysponujesz m. in: najbardziej zaawansowaną na rynku integracją z Ceneo, integracjami ze wszystkimi najważniejszymi porównywarkami cen, dwukierunkową integracją z Allegro i eBay, ,
  • Kominukuj się poprzez zintegrowany live -chat, zaoferuj klientom funcję logowania do sklepu z użyciem danych konta Facebook.

Integracja z systemami zewnętrznymi

Zadbaj o wygląd sklepu.

Szata graficzna sklepu internetowego – czyli wszystko to, co klient widzi na ekranie – jest najważniejszym narzędziem marketingowym, o jakie musisz zadbać. Nowoczesna, dostosowana do branży sklepu oraz zaprojektowana zgodnie z zasadami user experience maska graficzna to nie tylko estetyczna wizytówka Twojego sklepu. To cały zestaw narzędzi marketingowych, mających za zadanie jeden cel: ułatwić klientomi jak najszybsze znalezienie interesującego produktu, przekonanie do kupna oraz intuicyjne doprowadzenie do koszyka zakupowego.

PAMIĘTAJ:

Poznaj wszystkie możliwości innowacyjnej maski graficznej v4, która została zaprojektowana zgodnie z najnowszymi wytycznymi Google, zasadami user experience oraz wyposażona jest w dynamiczną wersję RWD, dzięki której Twój sklep będzie wyświetlał się dobrze na ekranie każdego urządzenia mobilnego.

Pamiętaj, że maska graficzna zaprojektowana zgodnie z zasadami poruszania się użytkowników w sklepie internetowym to najważniejsze narzędzie marketingowe w Twoim sklepie. Składa się na nie m.n:

  • Widoczna i łatwa w użytkowaniu wyszukiwarka produktów, umożliwiająca klientowi szybkie znalezienie interesującego go produktu,
  • Zaawansowane i intuicyjne filtry produktowe, pozwalające na szybką selekcję i wyświetlenie interesującego asortymentu,
  • Nowoczesna wersja RWD sklepu na urządzenia mobilne, za pomocą których klienci zapoznają się z ofertą sklepu oraz dokonują zakupu,
  • Wyskakujące okno pop-up i możliwości jego konfiguracji: dokonałe narzędzie budowania bazy subskrybentów, informowania o nowościach i promocjach w sklepie,
  • Nowoczesna karta produktowa: zawierająca duże zdjęcia produktowe z możliwością powiększenia, odpowiednio wyeksponowany opis, wtyczki do mediów społecznościowych w sklepie oraz dodatkowe narzędzia, takie jak: „zapytaj o produkt”, lub „wyślij znajomemu”,
  • Dostępne tylko w masce v4 dodatkowe funkcje, takie jak moduł kolekcje, pozwalający budować w sklepie nowe podstrony zawierające starannie wyselekcjonowane produkty. Stworzone w ten sposób podstrony wykorzystać możesz w kampaniach Google AdWords lub postach promowanych na Facebooku.

Wszystkie możliwości maski v4

Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz lub zadzwoń do nas

Pomoc RedCart
+48 22 22 82 114

pn - pt godz. 9:00 - 17:00

Pomoc RedCart
pomoc@redcart.pl

24h / dobę, 7 dni w tygodniu