Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Integracja sklepu internetowego z social media

Kategoria: Promocja sklepu

integracja sklepu z social media

Jak promować sklep internetowy w social media: integracje i możliwości.

Najlepszą metodą promowania sklepu internetowego jest przemyślana i kompleksowa strategia, w której swoje miejsce znaleźć muszą także szeroko rozumiane media społecznościowe. Dziś już nikt nie zadaje pytań o to, czy social media wpływają na sprzedaż, ale raczej jak dobrze wykorzystać ich możliwości w budowaniu marki sklepu i komunikacji z klientami. Sprawna komunikacja i doskonała znajomość m.in. form reklamowych, jakie oferują serwisy społecznościowe jest niezwykle ważna, ponieważ zapewnia dotarcie z przekazem do ściśle określonej grupy odbiorców. Podobnie jak remarketing na FB, wyświetlający reklamy użytkownikom, którzy już odwiedzili nasz sklep. Dysponujemy zaawansowanymi narzędziami reklamy i komunikacji z klientem, jednak na tym nie kończą się możliwości social media w połączeniu z e-commerce. Budując i prowadząc sklep nie powinnyśmy zapominać m.in. o optymalnym zintegrowaniu swojej platformy sprzedażowej z mediami społecznościowymi. W tym materiale postaramy się skupić na kilku funkcjonalnościach w sklepie umożliwiających użytkownikom korzystanie z social media.

Wtyczki społecznościowe w sklepie.

Potrzeba implementacji wtyczek społecznościowych w widocznym miejscu w sklepie jest oczywista, jednak temat nie kończy się na umieszczeniu widgetu Facebooka na stronie głównej. Rosnąca rola mediów społecznościowych zrodziła konieczność ścisłej integracji platform sprzedażowych z różnego rodzaju serwisami, w tym nie tylko z Facebookiem. Poza najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie, w swoim sklepie zaimplementować można formularz Pinterest, Instagram, YouTube, Linkedin, Twitter oraz inne. Wtyczka taka ma oczywiście sens tylko w przypadku, gdy komunikacja w każdym z kanałów prowadzona jest na odpowiednim poziomie.

PAMIĘTAJ:

Promocja sklepu przy wykorzystaniu mediów społecznościowych to zdecydowanie coś więcej niż prowadzenie fanpage. Wykorzystaj narzędzia integracji social media ze sklepem, takie jak wtyczki w karcie produktowej, sklep na Facebook czy możliwość logowania do swojego sklepu z wykorzystaniem danych logowania z konta Facebook. Wyprobuj możliwości reklamy skierowanej do ściśle określonej grupy targetowej, dzięki remarketing na FB lub z wykorzysaniem modułu zestawy.

  • Karta produktowa połączona z social media.

Media społecznościowe to doskonałe narzędzie komunikacji z klientem oraz budowania zaufania, warto więc wykorzystać je na każdym etapie aktywności klienta w sklepie, zwłaszcza tym prowadzącym wprost do sprzedaży. Dlatego nie zapominajmy o karcie produktowej, za pomocą której klient zapoznaje się z produktem i podejmuje decyzje o zakupie. Sklepy dają możliwość umieszczenia wtyczek „lubię to” i „udostępnij” na wprost na karcie produktowej, obok funkcji zamieszczania opinii przy danym produkcie oraz ułatwiając budowanie zaufania wobec sklepu. Coraz częściej sklepy na naszym oprogramowaniu wykorzystują w karcie przyciski także do innych, popularnych serwisów typu Twitter czy Pinterest. Dopełnieniem wtyczek społecznościowych będzie niezwykle przydatna funkcja „zapytaj o produkt” z formularzem wiadomości e-mail i „poleć znajomemu”, dzięki której klient wysyła wiadomość mailową zawierającą oglądany produkt do konkretnej osoby.

  • Umieszczanie video YouTube w karcie produktowej.

Możliwość umieszczania w karcie produktowej filmów z serwisu YouTube jest z pewnością cenna, zwłaszcza w przypadku prowadzenia sprzedaży niektórych grup asortymentowych. Reklamowy lub instruktażowy film pomoże zastąpić sprzedawcę lub okazję do samodzielnego sprawdzenia działania produktu, czym klient w e-sklepie oczywiście nie dysponuje. Warto więc zadbać, aby nasz sklep miał możliwość szybkiej i łatwej implementacji prezentacji video z serwisu YouTube.

integracja sklepu z social media

PAMIĘTAJ:

Warto postawić na implementację wtyczek społecznościowych na karcie produktowej w sklepie. Przyciski „lubię to”, „udostępnij”, wtyczki do innych popularnych serwisów czy możliwość zamieszczania video z serwisu YouTube dopełnią inne, przydatne funkcje umożliwiające komunikację z klientem, takie jak formularz „zapytaj o produkt” lub „poleć znajomemu” poprzez wysłanie wiadomości e-mail z polecanym produktem.

Logowanie do sklepu za pomocą kont zewnętrznych – logowanie przez Facebook.

Logowanie z użyciem danych konta Facebook jest praktyką coraz częściej wykorzystywaną przez niektóre serwisy, a także sklepy internetowe. Niektórych klientów zniechęca konieczność zakładania konta, stąd stosowana przez sklepy możliwość kupowania bez rejestracji. Podobnie jest z funkcją logowania do sklepu poprzez Facebook – dzięki odpowiedniej aplikacji możliwe staje się umieszczenie przy formularzu rejestracji wtyczki „zaloguj przez Facebook” . Klient tworzy konto na bazie adresu mailowego, którego używa w znanym serwisie społecznościowym. Potrzebne będzie jeszcze podanie danych do wysyłki, a w przypadku każdego następnego logowania do sklepu wystarczy użyć omawianego przycisku Facebook. Ponadto, jeśli akurat w tym momencie przeglądamy naszą tablicę, nie trzeba wprowadzać danych autoryzacyjnych. Jest to z pewnością wygodne rozwiązanie, zwłaszcza dla klientów korzystających intensywnie z Facebooka – zwłaszcza, że eliminuje konieczność zapamiętywania danych do logowania w kolejnym już serwisie.

Logowanie do sklepu przez Facebook

Sklep na Facebook. Integracja z platformą sprzedażową.

Facebook oferuje możliwość założenia w obrębie serwisu sklepu, w którym klienci mogą bezpośrednio kupować, przechodząc do zakładki „sklep internetowy” na tablicy informacyjnej sklepowego fanpage. Dla właścicieli platform sprzedażowych jest to po prostu jeszcze jeden kanał dotarcia do klienta i pozyskania konwersji, a także zaprezentowania oferty wprost ze swojego profilu społecznościowego. Poza możliwością zakupu bezpośrednio na fanpage, klienci mogą lajkować nasze produkty lub udostępniać je na swojej tablicy. Tak jak w przypadku logowania przez serwisy zewnętrzne, specjalna aplikacja dostępna dla niektórych platform sprzedażowych na stronie developers.facebook.com pozwala zintegrować swój sklep z serwisem Facebook i automatycznie wyeksportować produkty do sklepu na Facebooku.

Załóż sklep na Facebooku

Narzędzia w sklepie wspomagające promocję.

Jedną z zalet kampanii reklamowych przy użyciu Facebooka jest to, że serwis oferuje wiele możliwości dotarcia z reklamą do określonego targetu użytkowników, organizowania specjalnych akcji sprzedażowych lub promocji przy użyciu remarketingu. Używając specjalnych kodów remarketingowych z FB implementowanych w sklepie, możliwe staje się wyświetlanie reklam na Facebooku użytkownikom, którzy odwiedzili wcześniej nasz sklep. Planując posty reklamowe lub organizując sezonową wyprzedaż warto pamiętać o jak najlepszym wykorzystaniu reklamy czy też zwykłego wpisu na tablicy i skierowania linka tylko do części asortymentu, zamiast np. na stronę główną sklepu. Jak to zrobić? Za pomocą modułu kolekcje: narzędzia budowania w swoim sklepie specjalnych podstron zawierających ściśle wyselekcjonowany i dobrany według odpowiedniego klucza asortyment – np. objęty sezonową przeceną. Link do tak zbudowanego landing page użyć można m.in w poście promocyjnym, skierowanym do określonej grupy odbiorców.

Sprawdź możliwości modułu Kolekcje

Na koniec warto wspomnieć o narzędziu, jakim jest blog – także zaliczanym do serwisów społecznościowych. Blog prowadzony w obrębie sklepu jest doskonałym narzędziem budowania cennego contentu i widoczności w sieci a także informowania klientów o nowościach, konkursach, wyprzedażach, akcjach specjalnych.

integracja sklepu z social media
Media społecznościowe pełnią dziś niezwykle ważną rolę w budowaniu komunikacji z klientami oraz promocji platformy sprzedażowej i wszystko wskazuje na to, że ich rola będzie wciąż rosła. Wiedza związana z ich obsługą i potencjałem reklamowym jest bardzo ważna, dlatego warto pamiętać o możliwościach integracji swojego sklepu z social media, które oferują klientom korzystanie z serwisów na poziomie przeglądania oferty czy logowania się do witryny sklepu. Współpraca serwisów społecznościowych z e-commerce z pewnością będzie się rozwijać, koncentrując tam, gdzie najintensywniej toczy się życie internetowej społeczności.

Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)