Jak możemy Ci pomóc?

Strona główna Baza wiedzy Ustawienia

Logowanie do sklepu przez Facebook

Jak dodać do sklepu internetowego możliwość rejestracji i logowania przez Facebook?

Logowanie do sklepu z użyciem danych do konta Facebook.

Dzięki specjalnej aplikacji umożliwiającej połączenia Facebooka z Twoim sklepem klienci zyskają możliwość utworzenia konta w sklepie i logowania się do sklepu poprzez Facebook – przy użyciu tych samych danych logowania, jakie wykorzystują do logowania się w serwisie społecznościowym. W ten sposób możesz zapewnić możesz swoim klientom przede wszystkim wygodę i oszczędność czasu: będą mieć możliwość szybkiego utworzenia konta w sklepie i późniejszego logowania się przy użyciu dobrze znanych i zapamiętanych danych.

PAMIĘTAJ:

Pamiętaj, że nie wszyscy klienci chcą zakładać konto w sklepie internetowym: stąd dostępna w większości sklepów możliwość kupowania bez rejestracji. Dzięki możliwości połączenia konta Facebook z kontem sklepu Twoi klienci mogą używać do logowania tych danych autoryzacyjnych.

Dla wielu klientów konieczność założenie konta i rejestracji jest obowiązkiem, który zniechęca ich do zakupów w sieci. Stąd popularna w sklepach internetowych, możliwość kupowania bez rejestracji. Dodatkowo, gdy posiadamy wiele kont w różnych serwisach łatwo zapomnieć hasło, co może zniechęcić do zakupów. Dlatego niezwykle przydatna można okazać się funkcja polegajaca na umożliwieniu klientom połączenia swojego konta na Facebooku z kontem w sklepie. Dzięki możliwości rejestracji w sklepie poprzez Facebook:

  • Klienci zyskują możliwość wybrania opcji „logowanie za pomocą kont zewnętrznych” (w tym przypadku Facebook): zostaje utworzone automatycznie konto w oparciu o dane logowania konta z Facebook, wymagane będzie uzupełnienie informacji takich jak adres do przesył
  • Klienci sklepu przy logowaniu do sklepu używają dobrze znanego sobie loginu i hasła, nie mają więc w późniejszym czasie problemu, że zapomnieli danych autoryzacyjnych.

Logowanie do sklepu internetowego poprzez Facebook: konfiguracja.

1. Aby umożliwić klientom logowanie się do naszego sklepu poprzez Facebook, należy stworzyć specjalną aplikację. W tym celu przechodzimy na stronę Facebooka dla develorów: https://developers.facebook.com/ i logujemy się używając danych do logowania ze swojego personalnego konta – przycisk do logowania znajduje się w prawym górnym roku.

2. Następnie jeszcze raz najeżdżamy myszką na pole logowania – pokaże się menu, z którego należy wybrać przycisk „Add a New App”. Z dostępnych opcji wybieramy „strona internetowa”.

logowanie do sklepu przez facebook


3. Wpisujemy nazwę swojego sklepu oraz klikamy w górny prawy róg w przycisk „Skip and create App ID”.

logowanie do sklepu przez facebook


4. Następnie należy przypisać odpowiednią nazwę oraz wybrać kategorię aplikacja dla stron, pole namespace pozostawiamy puste, po czym zatwierdzić wybór poprzez kliknięcie w niebieskie pole Create App Id.

logowanie do sklepu przez facebook


5. Przechodzimy do panelu naszej aplikacji. W menu znajdującym się po lewej stronie klikamy Add Product – a następnie z listy produktów wybieramy Logowanie przez Facebooka i klikamy rozpocznij. Na samej górze znajdziemy mini instrukcję, zgodnie z którą będziemy postępować w następnych krokach.

logowanie do sklepu przez facebook


6. Następnie z lewego menu wybieramy zakładkę ustawienia (Settings), gdzie znajdują identyfikator aplikacji (App ID) oraz tajny klucz aplikacji (App Secret). Wprowadzamy mail kontaktowy, a następnie naciskamy znajdujący się poniżej przycisk „dodaj platformę” . Z listy wybieramy „strona internetowa” i wprowadzamy adres URL sklepu. Zapisujemy zmiany.

logowanie do sklepu przez facebook


7. Przechodzimy do zakładki App Review w lewym menu. Zaznaczamy, że chcemy, aby nasza aplikacja była dostępna publicznie.

logowanie do sklepu przez facebook


8. Przechodzimy do zakładki ustawienia – zaawansowane. Konfigurujemy ustawienia związane z wiekiem użytkowników Twojej aplikacji oraz ewentualne dodatkowe ustawienia i ograniczenia dotyczące aplikacji.

Konfiguracja ustawień w sklepie RedCart.

Zakończyliśmy konfigurację aplikacji na stronie Facebook dla developerów. Ostatnim krokiem będzie wpisanie w panelu administracyjnym RedCart uzyskanych danych autoryzacyjnych – tzn. identyfikatora aplikacji (App ID) oraz klucza aplikacji (App Secret) – patrz punkt. W tym celu należy wprowadzić zmiany poprzez zakładkę ustawienia - podstawowe ustawienia – Facebook- Identyfikator aplikacji (App ID/API Key): Klucz (App Secret).


Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz lub zadzwoń do nas

Pomoc RedCart
+48 22 22 82 114

pn - pt godz. 9:00 - 17:00

Pomoc RedCart
pomoc@redcart.pl

24h / dobę, 7 dni w tygodniu