Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Integracja z Paczkomaty InPost

Kategoria: Ustawienia

integracja z paczkomaty


Paczkomaty InPost to system punktów odbioru paczek w formie wygodnych w obsłudze skrytek pocztowych, dzięki którym klient ma możliwość odbioru przesyłki w wybranym przez siebie terminie oraz czasie, 24 godziny na dobę. Rosnąca wśród klientów popularność właśnie takiej formy nadania przesyłki, która może mieć istotny wpływ na decyzje zakupowe, stwarza potrzebę integracji sklepu z systemem paczkomatów inPost. Dzięki gotowej, automatycznej integracji dostępnej w sklepach RedCart, klienci Twojego sklepu mają możliwość wyboru wygodnej alternatywy dla kuriera. Duża ilość paczkomatów rozsianych na terytorium całej Polski oraz krótki czas realizacji sprawiają, że niektórzy klienci sklepów internetowych preferują tylko ten sposób zamawiania paczek.

Jak działają Paczkomaty InPost?

Dokonujący transakcji w sklepie, podczas wyboru opcji wysyłki towaru wskazują odpowiedni, najbliższy ich miejscu zamieszkania paczkomat. W momencie przygotowania przesyłki przez sklep, do klienta wysyłana jest wiadomość mailowa zawierająca link do śledzenia paczki. W momencie umieszczenia paczki w odpowiednim paczkomacie, klient otrzymuje wiadomość mailową oraz sms z jednorazowym kodem. Wystarczy wpisać swój numer telefonu oraz otrzymany kod na ekranie paczkomatu, aby uzyskać dostęp do przesyłki. Paczka czeka na odbiorcę trzy dni, w przypadku nieodebrania w tym terminie przekazywana jest do najbliższego oddziału InPost.

PAMIĘTAJ:

Jak pokazują badania e-commerce, klienci sklepów internetowych coraz częściej stawiają na systemy punktów odbioru paczek, takie jak paczkomaty InPost. Gwarantuje to wygodę, możliwość samodzielnego decydowania o dogodnym terminie odbioru paczki, uniezależnienie od kuriera oraz atrakcyjne ceny. Zagwarantuj swoim klientom możliwość wyboru Paczkomatu i przekonaj ich, że to właśnie w Twoim sklepie zakupy są najwygodniejsze.


Integracja paczkomatów InPost ze sklepami RedCart.

Dzięki gotowej, automatycznej integracji sklepów na platformie RedCart z systemem paczkomatów InPost, klienci Twojego sklepu mają możliwość wyboru opcji Paczkomat podczas dokonywania zakupów. Jednak aby umożliwić im wybór tej opcji, należy dokonać prostej konfiguracji w panelu sklepu i aktywować przewoźnika. W tym celu:

  • Przejdź do zakładki klienci i zamówienia w panelu administracyjnym swojego sklepu i wybierz opcję kurierzy. Naciśnij żółty ołówek edycji przy pozycji Paczkomaty InPost i przejdź do konfiguracji.
  • W polu ustawienia podstawowe wpisz dane autoryzacyjne, takie jak adres e-mail użytkownika i hasło,
  • Natomiast w polu konfiguracja możesz wyedytować sposób generowania etykiet, sposób nadania przesyłki oraz zabezpieczenie.

Aby opcja Paczkomatów była dostępna dla klientów Twojego sklepu, musisz powiązać ją z określonym systemem płatności. W tym celu dokonaj w sklepie odpowiedniej konfiguracji:

  • W zakładce klienci i zamówienia w głównym menu, wybierz opcję wysyłka. Z listy dostępnych operatorów wybierz Paczkomaty i aktywuj: zaznacz „ptaszkiem” i z pola wykonaj polecenie wybierz opcję „aktywuj”. Następnie naciśnij żółty ołówek edycji.
  • W polu koszty wysyłki skonfigurować możesz wartości takie jak koszt wysyłki oraz warunki, od jakiego ma zależeć. Do wykorzystania masz także opcję darmowej wysyłki przy określonej wartości zamówienia.
  • Następnie przejdź do pola płatności i z listy dostępnych operatów wybierz ten sposób płatności, który będzie dostępny dla opcji Paczkomaty InPost. Zapisz.

Sprawdź, czy klienci w Twoim sklepie mogą wybrać opcję Paczkomaty inPost podczas realizacji zamówienia.

PAMIĘTAJ:

Gotowa, automatyczna integracja z Paczkomatami inPost z jednej strony pozwoli klientom w Twoim sklepie wybrać opcję paczkomatu w w trakcie dokonywania transakcji, z drugiej umożliwi proste i szybkie nadanie przesyłki poprzez eksport do paczkomatów.

WAŻNE:

Integracja z Paczkomatami InPost zapewnia wiele przydatnych funkcjonalności, które skonfigurować można w prosty sposób w panelu sklepu. Możliwe jest m.in. zaoferowanie klientom darmowej przesyłki przy spełnieniu określonych warunków: dokonaniu zamówienia na dowolnie określoną wartość.

Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)