Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Jak dodać kategorie i podkategorie w sklepie?

Kategoria: Ustawienia

Jak dodać kategorie i podkategorie w sklepie RedCart?

Stwórz kategorie produktowe, aby odpowiednio posegregować asortyment w swoim sklepie internetowym. Logiczne stworzone, poukładane kategorie i podkategorie są niezwykle ważne, ponieważ pozwalają klientowi szybko odnaleźć produkt, którego poszukuje. W sklepie internetowym RedCart dysponujesz zaawansowanymi funkcjonalnościami pozwalającymi dodawać i edytować drzewo kategorii, a każdy z produktów w sklepie możesz umieścić na więcej niż jednej, internetowej „półce”.

Tworzenie i edycja nowych kategorii produktowych.

Aby dodać nową kategorię w sklepie RedCart:

  • Przejdź do zakładki głównej w menu w panelu administracyjnym sklepu: produkty i kategorie,
  • Następnie z menu wybierz pozycję kategorie, kliknij dodaj kategorię,

Pojawi się okienko edycji nowej kategorii. W okienku edycji:

  • Wpisz nazwę kategorii,
  • Określ kategorię główną, w której ma znajdować się nowa kategoria,
  • Dodaj informacje SEO,
  • Kliknij zapisz.

W oknie edycji kategorii masz także możliwość stworzenia kategorii ukrytej kategorii na potrzeby m.in. akcji promocyjnych – kategoria ta będzie oznaczona jako nieaktywna, w przeciwieństwie do kategorii aktywnych, oznaczonych przez zapaloną żarówkę.

PAMIĘTAJ:

Podczas konfiguracji kategorii masz możliwość dodania kategorii obrazkowej – kategorie będą wyświetlać się w sklepie w formie graficznej. W tym celu: najpierw dokonaj niezbędnej konfiguracji podstawowych ustawień w sklepie (patrz opis niżej) a następnie w polu edycji konkretnej kategorii (produkty i kategorie – kategorie – dodaj kategorię) dodaj obrazek, który ma się wyświetlać w sklepie. Pamiętać jednak należy, że listing z produktami widoczny będzie dla klienta na ostatnim poziomie drzewa kategorii.

Układanie drzewa kategorii.

Także po stworzeniu i dodaniu kategorii produktowej, masz możliwość dowolnej jej edycji, konfiguracji informacji związanych z kategorią, oraz edycji samego drzewa kategorii. Drzewo kategorii znajdziesz poprzez kliknięcie w głównym menu panelu sklepu zakładki produkty i kategorie – kategorie.

Dodana zakładka widnieć będzie w układzie kategorii i znajdować się pod kategorią określoną jako kategoria nadrzędna podczas edycji. Możliwa jest także edycja drzewa kategorii w celu odpowiedniego poukładana kategorii w sklepie:

  • W celu rozwinięcia kategorii nadrzędnej, kliknij w strzałkę znajdującą się obok nazwy kategorii – zobaczysz wszystkie podkategorie znajdujące się w kategorii nadrzędnej,
  • Aby edytować każdą z kategorii na liście i dokonać konfiguracji informacji z nią związanych, kliknij żółty ołówek edycji,
  • Aby przenieść dowolną kategorię do innej kategorii, wystarczy przeciągnąć ją w obszarze roboczym za pomocą funkcji „przenieść i upuść” - osadź kategorię w momencie pokazania się zielonego znaczka „plus”,
  • Aby przesunąć kategorię w górze na liście kategorii, wystarczy przeciągnąć ją w obszarze roboczym za pomocą funkcji „przenieść i upuść” - osadź kategorię w momencie pojawienia się „strzałki”.

Przypisywanie produktu do kategorii.

Aby przypisać produkt do konkretnej kategorii:

  • Przejdź do zakładki produkty i kategorie w głównym menu, następnie do produkty,
  • Przy wybranym produkcie kliknij żółty ołówek edycji,
  • Przejdź do zakładki – kategorie,
  • Z pola produkt w kategorii wybierz kategorię, w której chcesz zamieścić produkt. Zapisz.
  • Uwaga: możesz umieścić produkt w więcej niż jednej kategorii, poprzez kliknięcie zielonego przycisku plus – produkt będzie wówczas widoczny we wszystkich dodanych kategoriach.

WAŻNE:

Uwaga: aby kategoria była widoczna w sklepie, musi zawierać co najmniej jeden produkt.

PAMIĘTAJ:

Pamiętaj, że prawidłowo dodany produkt musi posiadać skonfigurowane najważniejsze dane i informacje, oznaczone w panelu w boksie edycji produktu na czerwono, takie jak: nazwa, czas realizacji zamówienia, status produktu (aktywny /nieaktywny), cena netto, ilość sztuk w zakładce „magazyn” oraz zdjęcia.

Pamiętaj, że produkt będzie wyświetlał się w danej kategorii po spełnieniu następujących warunków:

  • Będzie posiadał status aktywny – oznaczony zapaloną żarówką,
  • Cena i stan magazynowy będą większe niż 0,
  • Cena i stan magazynowy będą większe niż 0,

Niewyświetlanie się produktu w sklepie oznacza brak lub nieprawidłowe skonfigurowanie informacji o produkcie.

Ustawienie wyświetlania się kategorii.

W celu prawidłowej konfiguracji sposobu wyświetlania się kategorii w sklepie, niezbędne jest dokonanie ustawień podstawowych w sklepie RedCart. W tym celu:

  • Przejdź do zakładki ustawienia – podstawowe ustawienia,
  • W zakładce zarządzenie sklepem masz możliwość włączenia opcji: prezentuj listę kategorii w formie graficznej,
  • W zakładce wyświetlanie produktów masz możliwość edycji sposobu eksponowania produktów w sklepie oraz informacji, które mają zostać zawarte na karcie produktowej,
  • Włącz zakładkę główną w panelu ustawienia – następnie komponenty – kategorie,
  • W zakładce kategorie masz możliwość m.in. edytowania sposobu wyświetlania się kategorii.

Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)