Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Jak sprzedawać na Allegro?

Kategoria: Promocja sklepu

Allegro jest w Polsce największym serwisem aukcyjnym. Jak dotąd zgromadził wokół siebie ponad 12,5 mln użytkowników, zarządza 75 serwisami w 17 krajach na 3 kontynentach. Serwis powstał w 1999 roku i w ciągu pierwszych 4 lat od jego założenia zgromadził pierwszy milion użytkowników. Niesłabnąca popularność tego serwisu, a także przyzwyczajenie Sprzedających pozwala na stawianie pierwszych kroków w branży e-commerce. Zatem jak sprzedawać na Allegro by odnieść sukces?

Jak sprzedawać na Allegro?

Wielu sprzedawców rozpoczynało swoją sprzedaż w Internecie właśnie za pomocą serwisu Allegro. Do dziś serwis ten jest dla wielu wyznacznikiem udanej sprzedaży, bezpieczeństwa i możliwości uzyskania znacznych przychodów. Posiadanie sklepu internetowego nie koliduje ze sprzedażą na serwisach aukcyjnych. Oprogramowanie RedCart jest przystosowane do wystawiania aukcji również na serwisie Ebay oraz Świstak. Dla każdego, kto chce wystawiać przedmioty na aukcjach może to zrobić za pomocą prostego sposobu i wystawić przedmiot za pomocą kilku kliknięć.

Jednak sprzedając na Allegro nie masz możliwości budowania własnej marki. Jedynym wyróżnikiem wśród wszystkich kupujących są oczywiście nazwy użytkowników bądź ich sklepów. Poza tym, wszystkie kieruje się wyłącznie jedną marką - Allegro. Jeśli zatem planujesz budować własną markę, dzięki której staniesz się rozpoznawalny w branży - musisz stworzyć zawczasu dostosowaną identyfikację wizualną swojej firmy.

Jak wystawiać aukcje na Allegro ze sklepu internetowego?

Dzięki zaawansowanemu oprogramowaniu, które jest przyjazne zarówno dla właścicieli sklepów internetowych, jak i posiadaczy konta na Allegro. To dzięki takim serwisom polski rynek e-commerce rozwinął się i jest obecnie w takim miejscu jak teraz. Klienci coraz chętniej dokonują zakupów za pomocą Internetu.

Jak wystawiać produkty ze sklepu internetowego? Oprogramowanie RedCart posiada obecnie dwa sposoby integracji z serwisem aukcyjnym. Dzięki intuicyjnemu zastosowaniu narzędzi, wystawianie przedmiotów na serwisie Allegro jest możliwe poprzez Panel administracyjny. Jest dużo łatwiejsze niż bezpośrednie wystawianie produktu z poziomiu samego serwisu. Wystarczy jednorazowa konfiguracja szablonu aukcji, a później wystawiania produktu za pomocą jednego kliknięcia. Dwukierunkowa integracja z Allegro pozwala na wystawianie produktu, a także automatycznego wznawiania aukcji po jej zakończeniiu. W tym przypadku rola sklepu internetowego ogranicza się jedynie do wysyłania zakupionego towaru do Klienta.

Inteligentne rozwiązania ze strony sklepu internetowego posiadają rozwiązanie powrotu z aukcji, przez to Klienci mogą doprecyzować szczegóły zamówienia zaraz po zakończeniu aukcji. Produkty kupione w ramach licytacji można opłacić korzystając poprzez nowoczesne płatności online. Dwukierunkowa integracja z Allegro dzięki swojemu modułowi informuje Klienta o dostępności produktu i opcji dodatkowych. Podaje ceny i ustala dostępne formy przesyłki do kupującego. Klient własnoręcznie konfiguruje swoje zamówienie na podstawie przedstawianych mu dostępnych opcji lub ma możliwość zmiany formy płatności bądź adresu dostawy.

Dla sklepów internetowych jest to wielkie ułatwienie, ze względu na zaoszczędzony czas podczas obsługi zamówień i transakcji na Allegro. Od tej pory nie będziesz tracił czasu na kontakt z Klientem na ustalanie szczegółów zamówienia po zakończeniu aukcji. Zautomatyzowane funkcje w sklepie internetowym pozwolą na wygodne korzystanie z serwisu Allegro znacznie oszczędzając czas. Oto wybrane funkcje, które są oferowane poprzez dwukierunkową integrację:

- jednorazowa konfiguracja szablonu aukcji w sklepie,
- możliwość korzystania z gotowych znaczników (np. nazwa, opis, zdjęcia, itd.),
- grupowanie towarów zakupionych przez jednego użytkownika na różnych aukcjach,
- automatyczne wznawianie aukcji po zakończeniu,
- ustalanie cykli auto-wznawiania aukcji,
- planowanie i kontrola budżetu przeznaczonego na koszty aukcji,
- automatyczne wystawianie komentarza (pozytyw za pozytyw),
- automatyczne naliczanie kosztów wysyłki dla poszczególnych aukcji,
- udostępnienie płatności online po zakończeniu aukcji,
- jednorazowe konfigurowanie kategorii sklepu z kategoriami allegro,
- możliwość wystawiania produktów w sklepach allegro,
- automatyczne generowanie szablonów aukcji w oparciu o dane ze sklepu,
- możliwość czasowego planowania rozpoczęcia aukcji,
- dowolna modyfikacja szablonów aukcji za pomocą prostego edytora,
- definiowanie szablonów komentarzy,
- możliwość powielania aukcji,
- grupowe wystawianie komentarzy.

Istnieje również jednokierunkowa integracja z Allegro, która posiada ograniczone mozliwości w porównaniu do integracji dwukierunkowej. Sprowadza się ona jedynie do wystawiania aukcji z poziomu administracyjnego sklepu. Wybranie integracji jednokierunkowej nie pozwala również na autowznawianie aukcji, wystawianie komentarzy, a także pobierania danych do systemu sklepu.

Wygląd sklepu na Allegro

Posiadając konto w serwisie aukcyjnym i jednocześnie posiadając sklep internetowy warto, by oba źródła sprzedaży wyglądały tak samo. Takie same graficzne rozwiązania pozwalają Klientowi na szybkie zidentyfikowanie sklepu poprzez zapamiętanie jego graficznej wersji. Stworzona przez grafików identyfikacja wizualna poprawi rozpoznawalność sklepu i wpłynie na jego przywiązanie do danej marki.

Szablon aukcji Allegro można dostosować do wyglądu grafiki sklepu na platformie RedCart. Dzięki temu każdy właściciel sklepu może być pewiem, że najistotniejsze kwestie takie jak wygląd czy umieszczenie w szablonie logo firmy będzie zawsze widoczne.

Dlaczego warto założyć sklep internetowy?

- budujesz własną markę,
- nie płacisz prowizji komuś innemu,
- działasz bez żadnych ograniczeń,
- możesz budować własną sieć sklepów.

Ale to nie wszystko - posiadając sklep na platformie RedCart otrzymujesz sklep w pełni zintegrowany z serwisem Allegro.pl - czyli otrzymujesz gotowe rozwiązanie dla Twojego e-biznesu!

- sprzedajesz w swoim sklepie internetowym, ale jednocześnie nie rezygnujesz ze sprzedaży w serwisie aukcyjnym,
- posiadając szablon graficzny aukcji tworzysz swój sklep rozpoznawalny w społeczności Allegro,
- dwukierunkowa integracja pozwala na posiadanie aktualnych informacji na temat wystawionego produktu.

Jak wystawić aukcję na Allegro?

Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)