Najważniejszym zadaniem karty produktowej w nowych maskach graficznych v4 jest jak najlepsza prezentacja produktu i maksymalizacja sprzedaży. Projektując szatę nowej generacji, wprowadzone zostały nowoczesne rozwiązania z dziedziny użyteczności w sklepach internetowych, takie jak m.in. graficzna prezentacja opcji produktowych oraz szereg funkcji społecznościowych. Oto wybrane z cech karty produktowej w nowych maskach graficznych v4.
Jaka powinna być karta produktowa w sklepie internetowym? Przede wszystkim – skuteczna! Skąd jednak wciąć wiedzę, które z rozwiązań będzie korzystne, a które nie? Trendy na rynku e-commerce zmieniają się bardzo szybko, a najlepszym doradcą w dziedzinie tzw. user experience - czyli projektowania zgodnie z zasadami zachowań klientów jest, jak sama nazwa wskazuje doświadczenie. Dlatego bazując na siedmiu latach wdrażania sklepów internetowych, zaprojektowaliśmy maskę graficzną w standardzie v4 wyposażoną m.in. w nowoczesną kartę produktową. W materiale tym postaramy się przygotować wybrane tylko, możliwości prezentacji produktów w nowej karcie produktowej.
Maska graficzna v4 i realizacje
Nie od dziś wiadomo, że wysokiej jakości zdjęcia produktowe to absolutna podstawa w sprzedaży internetowej i to one pełnią w naszym sklepie rolę „wirtualnych doradców”. Dlatego nowa karta produktowa to m.in. galeria zawierająca większe zdjęcia z możliwością powiększenia poprzez zoom. Ważny jest także dyskretnie i estetycznie wkomponowany opis produktu oraz tabele z danymi, takimi jak specyfikacja techniczna lub rozmiarówka.
PAMIĘTAJ:
Prezentacja 360º – czyli zdjęcia obracające się wokół własnej osi to jeszcze atrakcyjniejsza ekspozycja produktów. Wdrażamy rozwiązanie na indywidualną prośbę klientów.
WAŻNE:
Korzystaj z możliwości zamieszczania filmów video na karcie produktowej: film reklamowy lub instruktarzowy może okazać się bardzo przydatny z punktu wodzenia Twojego klienta.
W przypadku asortymentu takiego jak np. odzież, jeden produkt może występować w kilku rożnych kolorach. Prezentacja dostępnych opcji w estetycznej formie graficznej, z możliwością dopisania zdjęcia dla np. wybranego koloru jest bardzo ważną funkcjonalnością ze sprzedażowego punktu widzenia. Być może klienta nie przekonała koszula w kolorze czarnym, ale biała będzie idealna?
WAŻNE:
Aby powiązać zdjęcia produktowe z konkretnymi opcjami produktowymi w karcie, w panelu administracyjnym swojego sklepu przejdź do zakładki produkty i kategorie – produkty. Następnie naciśnij żółty ołówek edycji – przejdź do zakładki opcje produktu, naciśnij filtruj, wybierz odpowiedni atrybut z listy i dodaj odpowiednie zdjęcie produktowe.
Z pewnością niezbędnymi elementami prawidłowo zaprojektowanej karty produktowej jest umożliwienie klientowi wybrania odpowiedniego rozmiaru. Dodatkowo, można umieścić także inne informacje, ważne z punku widzenia klienta, takie jak:
Ważnymi funkcjami z punktu widzenia użyteczności i wygodny zakupów są:
W dobie popularności mediów społecznościowych i roli, jaką w sprzedaży internetowej pełni obsługa klienta, powinniśmy zapewnić użytkownikom naszego sklepu jak najwięcej możliwości wygodnej komunikacji i uzyskania informacji. Ponadto jak wskazują badania e-commerce, większość użytkowników sieci kieruje się w wyborach opiniami na temat sklepu i produktów. Nie zapomnieliśmy o tym fakcie także przy projektowaniu karty produktowej w masce v4, do której należą:
PAMIĘTAJ:
Komunikacja z klientem to podstawa tak ważnej w dzisiejszym e-commerce jakości obsługi klienta. Stąd możliwość zapytania o produkt i funkcje społecznościowe także z poziomu karty produktowej w sklepie internetowym. Wykorzystaj w pełni potencjał mediów społecznościowych i nie ograniczaj się tylko do Facebooka - masz także możliwość zamieszczenia wtyczek do innych serwisów społecznościowych.
Tak zwany e-merchandising to taka ekspozycja i ułożenie asortymentu w sklepie internetowym, aby maksymalnie zwiększyć sprzedaż. Odpowiednia prezentacja produktów podobnych lub komplementarnych może znacznie zwiększyć wartość koszyka zakupowego – jest to jedno z bardzo przydatnych narzędzi, którego użyć można przy karcie produktowej.
W sklepie na platformie RedCart znajdziesz narzędzia pozwalające na:
PAMIĘTAJ:
Wykorzystaj narzędzia dostępne w oprogramowaniu RedCart w celu powiązania i prezentacji produktów komplementarnych (np. poszczególne części garnituru) lub już w karcie produktowej wyeksponuj produkty tak, aby zwiększyć wartość koszyka zakupowego.
Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)