Jak powinna wyglądać karta produktowa, która sprzedaje? Karta w grafice v4.
Skuteczna karta produktowa: maska graficzna w generacji v4.
Najważniejszym zadaniem karty produktowej w nowych maskach graficznych v4 jest jak najlepsza prezentacja produktu i maksymalizacja sprzedaży. Projektując szatę nowej generacji, wprowadzone zostały nowoczesne rozwiązania z dziedziny użyteczności w sklepach internetowych, takie jak m.in. graficzna prezentacja opcji produktowych oraz szereg funkcji społecznościowych. Oto wybrane z cech karty produktowej w nowych maskach graficznych v4.
Karta produtowa w nowej odsłonie.
Jaka powinna być karta produktowa w sklepie internetowym? Przede wszystkim – skuteczna! Skąd jednak wciąć wiedzę, które z rozwiązań będzie korzystne, a które nie? Trendy na rynku e-commerce zmieniają się bardzo szybko, a najlepszym doradcą w dziedzinie tzw. user experience - czyli projektowania zgodnie z zasadami zachowań klientów jest, jak sama nazwa wskazuje doświadczenie. Dlatego bazując na siedmiu latach wdrażania sklepów internetowych, zaprojektowaliśmy maskę graficzną w standardzie v4 wyposażoną m.in. w nowoczesną kartę produktową. W materiale tym postaramy się przygotować wybrane tylko, możliwości prezentacji produktów w nowej karcie produktowej.
Maska graficzna v4 i realizacje
1. Atrakcyjna prezentacja produktu.
Nie od dziś wiadomo, że wysokiej jakości zdjęcia produktowe to absolutna podstawa w sprzedaży internetowej i to one pełnią w naszym sklepie rolę „wirtualnych doradców”. Dlatego nowa karta produktowa to m.in. galeria zawierająca większe zdjęcia z możliwością powiększenia poprzez zoom. Ważny jest także dyskretnie i estetycznie wkomponowany opis produktu oraz tabele z danymi, takimi jak specyfikacja techniczna lub rozmiarówka.
PAMIĘTAJ:
Prezentacja 360º – czyli zdjęcia obracające się wokół własnej osi to jeszcze atrakcyjniejsza ekspozycja produktów. Wdrażamy rozwiązanie na indywidualną prośbę klientów.
WAŻNE:
Korzystaj z możliwości zamieszczania filmów video na karcie produktowej: film reklamowy lub instruktarzowy może okazać się bardzo przydatny z punktu wodzenia Twojego klienta.
2. Graficzna prezentacja opcji produktowych.
W przypadku asortymentu takiego jak np. odzież, jeden produkt może występować w kilku rożnych kolorach. Prezentacja dostępnych opcji w estetycznej formie graficznej, z możliwością dopisania zdjęcia dla np. wybranego koloru jest bardzo ważną funkcjonalnością ze sprzedażowego punktu widzenia. Być może klienta nie przekonała koszula w kolorze czarnym, ale biała będzie idealna?
WAŻNE:
Aby powiązać zdjęcia produktowe z konkretnymi opcjami produktowymi w karcie, w panelu administracyjnym swojego sklepu przejdź do zakładki produkty i kategorie – produkty. Następnie naciśnij żółty ołówek edycji – przejdź do zakładki opcje produktu, naciśnij filtruj, wybierz odpowiedni atrybut z listy i dodaj odpowiednie zdjęcie produktowe.
3. Ekspozycja ważnych informacji dla klienta.
Z pewnością niezbędnymi elementami prawidłowo zaprojektowanej karty produktowej jest umożliwienie klientowi wybrania odpowiedniego rozmiaru. Dodatkowo, można umieścić także inne informacje, ważne z punku widzenia klienta, takie jak:
- informacje o dostępności towaru w sztukach,
- czasie realizacji zamówienia,
- producencie,
- koszcie wysyłki.
4. Porównywarka i schowek.
Ważnymi funkcjami z punktu widzenia użyteczności i wygodny zakupów są:
- przechowalnia / schowek: dzięki któremu klient ma możliwość „odłożenia” interesujących produktów i dokonania ostatecznej selekcji spośród kilku propozycji,
- porównywarka – której zadaniem jest możliwość wyselekcjonowania konkretnych produktów celem późniejszego porównania ich parametrów.
5. Funkcje społecznościowe.
W dobie popularności mediów społecznościowych i roli, jaką w sprzedaży internetowej pełni obsługa klienta, powinniśmy zapewnić użytkownikom naszego sklepu jak najwięcej możliwości wygodnej komunikacji i uzyskania informacji. Ponadto jak wskazują badania e-commerce, większość użytkowników sieci kieruje się w wyborach opiniami na temat sklepu i produktów. Nie zapomnieliśmy o tym fakcie także przy projektowaniu karty produktowej w masce v4, do której należą:
- Przycisk zapytaj o produkt: możliwość wysłania wiadomości z zapytaniem wprost z karty produktowej,
- Funkcja poleć znajomemu, dzięki której klient ma możliwość wysłania maila z produktem do konkretnej osoby,
- Funkcje społecznościowe umieszczone przy każdym produkcie: „lubię to” i „udostępnij”, a także możliwość zamieszczenia wtyczek do innych serwisów społecznościowych,
- Możliwość zamieszczenia komentarza bezpośrednio przy danym produkcie.
- Możliwość zamieszczania filmów z YouTube
PAMIĘTAJ:
Komunikacja z klientem to podstawa tak ważnej w dzisiejszym e-commerce jakości obsługi klienta. Stąd możliwość zapytania o produkt i funkcje społecznościowe także z poziomu karty produktowej w sklepie internetowym. Wykorzystaj w pełni potencjał mediów społecznościowych i nie ograniczaj się tylko do Facebooka - masz także możliwość zamieszczenia wtyczek do innych serwisów społecznościowych.
6. Cross-selling i sprzedaż produktów komplementarnych.
Tak zwany e-merchandising to taka ekspozycja i ułożenie asortymentu w sklepie internetowym, aby maksymalnie zwiększyć sprzedaż. Odpowiednia prezentacja produktów podobnych lub komplementarnych może znacznie zwiększyć wartość koszyka zakupowego – jest to jedno z bardzo przydatnych narzędzi, którego użyć można przy karcie produktowej.
W sklepie na platformie RedCart znajdziesz narzędzia pozwalające na:
- promocję produktów komplementarnych na zasadzie cross-selling (np. poszczególne cześci garnituru),
- prezentację wyselekcjonowanych produktów: moduł „polecamy” , moduł „klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również”.
PAMIĘTAJ:
Wykorzystaj narzędzia dostępne w oprogramowaniu RedCart w celu powiązania i prezentacji produktów komplementarnych (np. poszczególne części garnituru) lub już w karcie produktowej wyeksponuj produkty tak, aby zwiększyć wartość koszyka zakupowego.