Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Ceneo integracja - jak włączyć?

Kategoria: Ustawienia

integracja sklepu z ceneo

Właściciele sklepów internetowych na platformie RedCart dysponują narzędziami promocji przy wykorzystaniu pierwszej pełnej integracji oprogramowania sklepowego z Ceneo, najpopularniejszej porównywarki cen na rynku. Otwierając sklep internetowy, warto pamiętać o wszystkich możliwościach promocji w serwisie, biorąc pod uwagę choćby fakt, że według badań rynku e-commerce, już co czwarty Polak przed zakupami w sieci zawsze sięga po porównywarki cen. Dodać należy także, że pełna integarcja z Ceneo to dziś coś znacznie więcej niż walka o klienta za pomocą najniższych cen, ale bardzo ważne narzędzie budowania wizerunku i marki sklepu w sieci.

WAŻNE:

Według badań rynku e-commerce już co czwarty Polak zawsze przed zakupami w internecie sięga po porównywarki cen. Zdecydowanie najpopularniejszą wśród nich jest Ceneo.

1. Korzystaj ze wszystkich możliwości integracji z Ceneo.

PAMIĘTAJ:

Posiadając sklep na platformie RedCart dysponujesz możliwością korzystania z pierwszej na rynku, pełnej integracji oprogramowania sklepowego z porównywarką Ceneo co oznacza dostęp do wszystkich narzędzi promocji w serwisie oraz więcej możliwości reklamy.

Dzięki pełnej integracji sklepów internetowych z RedCart, potwierdzonej Certyfikatem Ceneo dla Platform E-commerce, możliwe staje się korzystanie ze wszystkich możliwości promocji oferty, jakie oferuje serwis. Należy do nich m.in. eksport oferty produktowej w rozszerzonym pliku XML. Co to oznacza? Przede wszystkim bogatszą o przydatne dla klientów informacje, a przez to atrakcyjniejszą prezentację w serwisie, a także możliwość korzystania z zaawansowanych filtrów produktowych.

WAŻNE:

Pełna integracja z Ceneo daje możliwość eksportu produktów w rozszerzonym pliku xml, co oznacza znacznie atrakcyjniejszą ofertę oraz możliwość korzystania z filtrów Ceneo. To także dostęp do wielu narzędzi budujących markę sklepu oraz pierwszą integrację z opcją Kup na Ceneo.

Do pozostałych możliwości tzw. pełnej integracji należą:

  • Integracja z Kup na Ceneo: umożliwia Klientom dokonywanie zakupów bezpośrednio w serwisie Ceneo, poprzez Koszyk Ceneo; dostarczając sklepom dodatkowe źródło konwersji. Oznacza także dodatkowe formy promocji oferty produktowej w serwisie. To także automatyzacja zamówień z Kup na Ceneo: jako jedyna platforma sklepowa na rynku oferujemy dwukierunkową integrację z Koszykiem Ceneo: zamówienia spływają automatycznie do panelu sklepu internetowego poprzez API.
  • Integracja z serwisem CeneoLokalnie.pl: program skierowany do sklepów, które prowadzą sprzedaż wielokanałową, posiadając zarówno sklep online jak i punkty stacjonarne. Dzięki obecności w serwisie CeneoLokalnie można sprawdzić i zamówić towar online, aby następnie odebrać go w sklepie stacjonarnym.
  • Moduł Widget Opinii i Zaufane Opinie: Widget jest to niewielka zakładka na stronie sklepu, za pomocą której udostępnia się zgromadzone przez Ceneo opinie klientów, dotyczące jakości obsługi w e-sklepie.
  • Integracja poprzez rozszerzony plik xml: bogatsza i atrakcyjniejsza prezentacja produktów, możliwość korzystania z filtrów Ceneo.

WAŻNE:

Integracja z Ceneo jest bezpłatna - tak samo jak dostęp do API Koszyka Ceneo. W celu poznania opłat za poszczególne formy promocji w serwisie, prosimy o kontakt z przedstawicielem Ceneo.

2. Konfiguracja integracji z Ceneo.

W celu skorzystania z integracji z serwisem Ceneo, należy ja aktywować – znajduje się ona w zakładce marketing – porównywarki cen. Na liście z porównywarkami cen należy odznaczyć integrację z Ceneo, następnie z pola wykonaj polecenie wybrać zmień status – aktywny i nacisnąć zębate koło potwierdzenia.

Natomiast w celu skonfigurowania ustawień integracji z Ceneo, należy nacisnąć żółty ołówek edycji. Następnie przechodzimy do ustawień podstawowych, gdzie edytować można m.in.:

  • Stawkę za przejście jednego klienta.
  • Minimalną cenę, od jakiej mają być dodane produkty.
  • Minimalny stan magazynowy, od jakiego maja być dodawane produkty.
  • Włączenie opcji „Przekazuj wszystkie produkty z opcją Kup na Ceneo”.
  • A także edycję Grup Ceneo – czyli wybór grup i filtrów, w jakich prezentowane mają być produkty.

Ustawienia kategorii

Druga zakładka konfiguracji integracji z Ceneo służy wybraniu kategorii produktowych w naszym sklepie, z których produkty mają być eksportowane do Ceneo. Dostępna jest więc do wyboru opcja „wszystkie kategorie” lub dodanie wybranych kategorii produktowych ze sklepu.


3. Koszyk Ceneo: konfiguracja.

PAMIĘTAJ:

RedCart jako jedyna platforma sklepowa na rynku oferuje dwukierunkową integrację z opcją „Kup na Ceneo – zamówienia z Koszyka Ceneo spływają do sklepu automatycznie.

Aby skorzystać z opcji sprzedaży poprzez Kup na Ceneo, należy przejść do zakładki marketing – porównywarki cen – Ceneo, a następnie w zakładce Ceneo lokalnie i Ceneo koszyk, odznaczyć opcję „korzystaj z Ceneo koszyk”, co będzie wymagało podania klucza API udostępnianiego przez Ceneo po rejestracji w serwisie. Natomiast w zakładce ustawienia podstawowe modułu integracji z Ceneo znajdziemy opcję „Przekazuj wszystkie produkty do Ceneo Koszyk:”, dzięki czemu wszystkie produkty wybrane do porównywarki będą dostępne dla klientów w opcji Kup na Ceneo.

4. Ceneo lokalnie.

Ostania zakładka dedykowana konfiguracji służy także włączeniu opcji korzystania z funkcji Ceneo Lokalnie. Należy odznaczyć „Korzystaj z Ceneo Lokalnie” i dodać poszczególne Punkty Odbioru, wraz z ID punktu odbioru w Ceneo Lokalnie.


5. Pakiet Korzyści na promocję dla Klientów RedCart.

Właściciele sklepów internetowych na platformie RedCart korzystać mogą ze specjalnego Pakietu Korzyści, czyli zestawu rabatów na promocję w serwisie, którego łączna wartość sięga około 1500 zł.

Skorzystaj z Pakietu Korzyści na Promocję w Ceneo!

Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)