Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Grafika v4: optymalizacja użyteczności - zwiększenie sprzedaży

Kategoria: Wygląd i grafika



Co kryje się pod pojęciem "użyteczność" w sklepie internetowym? Najprościej rzecz ujmując - każdy element sklepu powinien być podporządkowany jednemu celowi: doprowadzeniu do sprzedaży. Wszyscy lubimy sklepy, które budzą pozytywne wrażenia estetyczne oraz takie, w których szybko i łatwo odnajdujemy pożądane informacje. Stwierdzenie jednak, że sklep powinien "być ładny" i tyle, to nieporozumienie.  Powinien być skonstruowany w taki sposób, aby wydawał się atrakcyjny i funkcjonalny dla klienta w każdym elemencie oraz w intuicyjny sposób "prowadził" klienta ścieżką zakupową - od szybkiego znalezienia interesującego produktu, aż do potwierdzenia płatności w koszyku zakupowym. Nowa maska graficzna v4 to owoc user experience zbieranych na przestrzeni 7 lat oraz nowoczesne rozwiązania w dziedzinie użyteczności w sklepie. 

Skąd mam wiedzieć, że mój sklep jest użyteczny dla klienta?

1. Niestety, nie ma jednej, gotowej recepty cud na doskonale użyteczne narzędzia w sklepie internetowym - badania wykazują, że rozwiązania, które zdają egzamin w konkretnych sytuacjach przekładając się na zwiększenie konwersji, w innych potrafią być zupełnie bezużyteczne. Najlepszą drogą do do wykreowaia użyteczności doskonołej jest metoda prób i błędów, badania pod kątem zachowania klientów w sklepie oraz bezcenne doświadczenie.

2. Jednym z kluczowych pojęć jest user experience, które w najprostrzy sposób określic można jako wrażenia i odczucia jakich doświadcza klient poruszając się po stronie sklepu (lub każdej innej witryny). Badania nad user experience mają na celu przede wszytkim dostarczenie informacji, w jaki sposób konkretne rozwiązania w sklepie przekładają się na łatwość poruszania po witrynie, szybkość znalezia informacji oraz przyjemność kupowania w odczuciu klienta. Które z elementów są jego zdaniem atrakcyjne i użyteczne, a które zniechęcają do zakupów.

3. Grypy targetowe. Projektując sklep internetowy na wględzie trzeba mieć zawsze grupy targetowe klientów, do których celujemy z ofertą. Pamiętajmy, że projektujemy sklep z myślą o tym, co będzie się podobać naszym klientom, a nie wedug naszych subiektywnych odczuć. Natomiast wiedze o tym, co podoba się klientom czerpiemy m.in  z badań nad użytecznością w sklepach.

Innowacje w masce V4:

Nowe maski graficzne v4 to duzo lżejsza, szybko ładująca się witryna sklepu oraz wyższa pozycja w naturalnych wynikach wyszukowania w Google dzięki dostosowaniu do najnowszych algorytmów Google, o czym informujemy m.in w Centrum Wiedzy. Ale to także owoc wieloletnich obserwacji zachowań klientów w sklepach oraz wynik gromadzeia wiedzy o rynku e-commerce w dziedzinie użyteczości i zwiększania konwersji w sklepie. Rynek zmiania się dynamicznie, a my oferujemy najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie użyteczności:

1. Zoptymalizowana ścieżka zakupowa: intuicyjna i graficza. 

Badania usability nie pozostawiają wątpliwości co do jednego: duża ilość elementów rozpraszających uwagę klienta ma bardzo negatywny wpływ na konwersję. Także w tym przypadku sprawdza się więc stare i dobre - najlepsze rozwiązanie to proste rozwiazanie. Ścieżka zakupowa w nowej masce v4 ma za zadanie ułatwić klientowi znalezienie poszukiwanego produktu a następnie szybko zaprowadzić go do koszyka zakupowego. Została ona w tym celu uproszczona i opiera się na komunikacji intuicyjnych i dobrze widocznych elementów graficznych tak, aby "po drodze" do realizacji transakcji nic nie rozpraszało uwagi klienta.

Wskazówka - jednym z narzędzi mających na celu ułatwienie i usprawnienie odnalezienia szukanego poduktu, jest szybki podgląd produktu na liście produktowej.

2. Nowa karta produktowa: większe zdjęcia i filtry z opcjami produktu.

W nowej karcie produktowej kładziemy nacisk na to, co ma dla klienta nakwiększe znaczenie podczas podejmowania decyzji zakupowych: czyli wysokiej jakości zdjęcia produktowe. Aż dla 50% kupujących w sieci, największym problemem podczas zakupów jest brak lub niska jakość zdjęć produktowych (Gemius 2015). Nowa karta produktowa to większe zdjęcia produktów oraz niezwykle przydatne z punktu widzenia klienta filtry z opcjami produktowymi. Dzięki nim klient może od razu zorientować się, np w jakich jeszcze opcjach kolorystycznych występuje produkt oraz od razu dodać wybraną opcję do koszyka zakupowego. 

3. Mniej porzuconych koszyków.

Elementami, które mają ogromny wpływ na poczucie bezpieczeńdstwa klienta w sklepie, a tym samym na odsetek porzuconych koszyków są jasne i zaprezentowane w czytelny sposób informacje o kosztach przesyłki oraz sposobach realizachi zamówienia. Według ogólnopolskiego badania Gemius z kwiatnia 2015 roku, ok 20% klientów zniechęca się do zakupów w sieci pod wpływem trudności ze znalezieniem kosztów przesyłki. W nowym koszyku dostępna jest konfiguracja listy dostępnych sposóbów płatności oraz przesyłki w taki sposób, aby ich prezentacja była wyjątowo przejrzysta i widoczna dla klienta. Natomiast trójstopniowa budowa koszyka jest wynikiem wieloletnich badań i obserwacji zachowań klientów w sklepach internetowych.

4. Dynamiczne RWD: elastyczne i inteligentne dostosowywanie się do urządzeń mobilnych.

Już średnio co piąta transakcja e-commerce dokonywana jest za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Użytkownicy wykorzystują także coraz częściej urządzenia mobilne w celu zapoznania się z ofertą lub porównania cen w sklepach. Dzieki zaprojektowaniu nowej maski v4 na siatce, wygląd sklepu dostosowuje się dynamicznie do każdego wyświetlacza urządzenia mobilnego, co widać zwłaszcza w niezwykle przejrzystej i czytelnej karcie produktowej. Zdajemy sobie sprawę, że urządzenia mobilne to przyszość e-commerce i "must have" w każdym  sklepie, bez względu na branżę - dlatego nie rozgraniczamy grafik na te "z wersja" i "bez wersji RWD" . Dla nas nie ma już podziału na sklepy "mobile firendly" i pozostałe - przyszłość e-commerce to sklep, który wygląda doskonale na każdym urządzeniu.

5. Nowe narzędzia marketingowe  - jeszcze większa sprzedaż.

Nowa maska v4 wzbogacona została o nowe narzędzia marketingowe, które mają na celu podniesienie sprzedaży w sklepie, stanowiąc spójną całość z rozwiązaniami w dziedzinie użyteczności. Należą do nich m.in:

- możliwość konfigurowania landingpage i wykorzystywania w sklepie jako strona główna lub do newslettera

- wyskakujące okno pup up - jako informacja o promocji lub zaproszenie do zapisania się na subskrybcję newlettera

- lepsze możliwości promocji w Google Merchant Center

- więcej funkcji społecznościowych

Zapraszamy do zapoznania się ze wszystkimi możliwościami maski graficznej v4.  

Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)