Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Czas wczytywania strony a konwersja w sklepie

Kategoria: Wygląd i grafika

Czas ładowania się strony, a konwersja w sklepie

Walka o klienta rozpoczyna się już w pierwszym kontakcie użytkownika z witryną sklepu: jak pokazują badania i analizy e-commerce, czas ładowania się strony ma proporcjonalne przełożenie na liczbę użytkowników, którzy decydują się zostać na stronie oraz na współczynnik konwersji. W praktyce oznacza to, że - na podstawie analiz rozmaitych źródeł - z każdą następną sekundą tracimy mniej więcej 7% konwersji, a więc jednocześnie sprzedaży w swoim sklepie.

Z każdą następną sekundą tracisz Klientów

Kent Alstad, specjalista od projektowania sklepów, na podstawie badań sklepów Walmart.com, AutoAnything.com oraz przeglądarki Firefox przedstawił w obrazowy sposób analizę tego, w jaki sposób ładowanie się strony sklepu ma przełożenie na współczynnik konwersji w sklepie internetowym. W przypadku analizy sklepu internetowego Walmart.com okazało się, że wydłużenie czasu wczytywania się strony z sekundy do czterech miało drastyczny wpływ na konwersję – mianowicie jej współczynnik malał o 3,5% z każdą kolejną sekundą ładowania się sklepu. Nie inaczej było w przypadku sklepu AutoAnything.com. Tutaj skrócenie czasu ładowania się strony o połowę poskutkowało wzrostem konwersji o 9%, co z kolei miało przełożenie na wzrost sprzedaży o 13%. (na podstawie artykułu marketinglink.pl) „Według statystyk z każdą sekundą oczekiwania na załadowanie się strony tracimy około 7% konwersji, natomiast kiedy strona ładuje się powyżej 4 sekund 25% użytkowników rezygnuje z jej przeglądania." (KISSmetrics).

Nikt nie lubi „wolnych" sklepów

Tak wygląda związek między czasem ładowania się witryny sklepu, a konwersją w liczbach i w badaniach, co zresztą łatwo zrozumieć, gdy postaramy się wczuć w rolę „przeciętnego użytkownika". Skąd aż tak wielka rola każdej, wydawałoby się nic nie znaczącej sekundy w przypadku ładowania się stron? Konsumenci poszukując w sieci interesujących produktów dysonują ograniczonymi zasobami cennego czasu, którego nie lubią tracić na czekanie, aż wczyta im się sklep, w ciągu ułamka sekund podejmują także decyzję, czy pozostać w sklepie, czy nie, o czym wspominaliśmy chociażby m.in. w poradniku „Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Użyteczność."

Szybsze ładowanie – lepsze pozycjonowanie

Szybciej ładująca się strona to nie tylko oszczędność cierpliwości użytkowników – to także lepsza pozycja w wyszukiwarce. Czas ładowania się strony jest brany pod uwagę przez Google w ustalaniu pozycji witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania. Oznacza to więc tyle, że im szybciej ładuje się strona naszego sklepu, tym wyżej znajdzie się w wynikach organicznych, co ma oczywisty wpływ na ilość pozyskiwanego ruchu.

Nowa maska graficzna v4: zapewnia szybsze wczytywanie, niż ok. 70% stron w sieci

Biorąc pod uwagę fakt, jak bardzo istotne znaczenie ze sprzedażowego punktu widzenia odgrywa dziś czas ładowania strony, zaprojektowaliśmy nowy szablon graficzny v4. Dzięki optymalizacji kodu źródłowego strona sklepu oparta na nim wczytuje się szybciej niż 67% stron w sieci. (Pingdom Speed Test / 08.2015). Dodatkowo, maska sklepu przygotowana zgodnie z zaleceniami Google uzyskuje ponad 90/100 pkt., co ma wpływ na wyższą pozycję w wynikach Google (Google PageSpeed).

Szata graficzna v4 to przewaga nad konkurencją już w dwóch pierwszych etapach walki o klienta: lepszej pozycji w Google oraz strony, która wczytuje się szybciej niż strony konkurencji.

Więcej na temat możliwości nowych masek v4 pod kątem zwiększania sprzedaży - w Centrum Wiedzy

Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)