Lista elementów, które są niezbędne lub potrzebne przy otwieraniu sklepu internetowego.
Jak otworzyć sklep internetowy? Jakie oprogramowanie sklepu wybrać i jakie spełnić warunki prawne? Mogę sam zarządzać swoim sklepem, czy muszę mieć wsparcie informatyka? Przedstawiamy listę elementów, które są: absolutnie niezbędne, potrzebne lub przydatne przy otwieraniu sklepu internetowego. RedCart oferuje je wszystkie w pakiecie Gotowy Sklep - czyli pakiecie obejmującym w pełni funkcjonalne oprogramowanie sklepu internetowego oraz zestaw wszystkich narzędzi potrzebnych w celu uruchomienia e-biznesu.
1. Jak otworzyć sklep internetowy?
- Rejestracja działalności gospodarczej.
Oczywiście, decydując się na sprzedaż w intermecie należy posioadać działalność gospodarczą oraz dokonać wynikających z tego tytułu obowiązków, takich jak wybór formy opodatkowania. Najczęstszą formą wybieraną przez początkujących e-sprzedawców jest jednoosobowa działalność gospodarcza – można wtedy prowadzić księgowość w postaci tzw. Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów. Sporym ułatwieniem jest możliwość skorzystania z programu do prowadzenia KPiR, co pozwala na obniżenie kosztów prowadzenia firmy.
Kasa fiskalna
Zgodnie z regulacjami dokonujący sprzedaży na rzecz osób prywatnych są zobowiązani do jej ujmowania na kasie rejestrującej, niemniej jednak e-sprzedawców obejmuje zwolnienie z tego obowiązku w przypadku spełnienia określonych warunków.
Wskazówka Redcart: Oprogramowanie RedCart wyposażone jest w aplikację Fiskalizator, która pozwala na wystawianie paragonów z panelu adminisracyjnego sklepu. Dodatkwo, posiada funkcję, dzięki której można wystawiać faktury ze sklepu.
Pakiet Korzyści Redcart: Rok darmowej księgowości internetowej w WFirma
Oprogramowanie sklepu internetowego
Na rynku znajduje się obecnie wiele rozwiązań, które różnią się przede wszystkim stopniem wymaganej wiedzy, funkcjonalnością, ceną. Jakie są najważniejsze zalety dzierżawy sklepu na platformie RedCart?
- Nie jest wymagana specjalistyczna wiedza, a sklep można uruchomić w kilka minut. Łatwy w obsłudze panel umożliwia wygodną konfigurację sklepu.
- Systematycznie wprowadzane są wszystkie najnowsze narzędzia, które umożliwiają i ułatwiają sprzedaż – do tego można je uruchomić za pomocą jednego kliknięcia.
- Niskie koszty – nie trzeba wynajmować informatyków ani do wdrożenia, ani do konfiguracji i prowadzenia sklepu.
- Pomoc obsługi klienta i support techniczny w cenie: nasz sklep jest stale monitorowany, a do dyspozycji mamy pomoc BOKu w cenie oprogramowania.
Wskazówka Redcart: W RedCart możesz mieć w pełni funkcjonalny sklep już od 50 zł miesięcznie oraz bezpłatną pomoc BOKu przy konfiguracji sklepu.
PAKIET GOTOWY SKLEP: to w pełni funkcjonalne oprogramowanie oraz szereg dodatków umożliwiających natychmiastowe rozpoczęcie sprzedaży .
Nazwa sklepu i domena. Hosting.
Domena internetowa to nazwa, pod którą znajduje się sklep internetowy. Wybór nazwy jest bardzo istotną kwestią z marketingowego punktu widzenia: ważne jest, aby była możliwie jak najłatwiejsza do zapamiętania, a także kojarzyła się z asortymentem sprzedawanym w sklepie.Mając domenę, przedsiębiorcy pozostaje jeszcze zakup hostingu, tj. dzierżawy zasobów serwerowych. W przypadku platformy RedCart e-sklep jest utrzymywany na serwerach usługodawcy, a więc pozostaje nam tylko zarejestrować domenę.
Wskazówka Redcart: Prowadząc sklep na platformie RedCart nie musisz się martwić o hosting – ta usługa zawarta jest już w cenie sklepu.
Systemy płatności online. Kurierzy i firmy przewozowe.
Z uwagi na to, że jakość obsługi klienta i bezpieczeństwo to jeden z najważniejszych fundamentów efektywnej sprzedaży w internecie, warto zadbać, aby klienci mieli możliwość wyboru spośród jak najszerszej palety sposobów płatności, takich jak chociażby szybkie przelewy. Jednym z elementów, które mają największy wpływ na decyzje zakupowe w sklepach internetowych jest koszt przesyłki oraz czas realizacji zamówienia. Priorytetem jest więc zapewnienie klientom szerokiej palety możliwości szybkiej i pewnej wysyłki paczki, warto przy tym zwrócić uwagę na rosnącą popularność punków odbioru paczek.
Wskazówka Redcart: Sprawdź systemy płatności zintegrowane z RedCart. Do dyspozycji masz także szeroką ofertę na przesyłki kurierskie i punkty odbioru paczek.
Pakiet Korzyści Redcart: Skorzystaj z atrakcyjnych rabatów i promocji na przesyłki w Pakiecie korzyści.
Zatowarowanie sklepu
Zakładając sklep internetowy należy zadbać o wysoką jakość zdjęć i opisów produktów, ponieważ to na ich podstawie klient dokonuje decyzji zakupowych. Dzięki gotowej integracji platformy RedCart z hurtowniami internetowymi, możesz zatowarować cały sklep w prosty i szybki sposób zaciągając produkty z pliku. Co umożliwia integracja sklepu z hurtownią?
- Automatyczne zatowarowanie sklepu: dodanie zdjęć, opisów i charakterystyki produktów.
- Automatyczne aktualizowanie stanów magazynowych i cen, dzięki czemu oferta Twojego sklepu jest zawsze aktualna.
Dropshipping
Tylko dzięki gotowej integracji e-sklepu z hurtownią możliwa staje się współpraca sklepu z dostawcą na zasadzie dropshipping: gdy to hurtownia realizuje zamówienie i wysyła je wprost do klienta detalicznego.
Wskazówka Redcart: Sprawdź Gotowe Integracje z hurtowniami na platformie RedCart
Regulamin sklepu internetowego i obowiązki informacyjne.
Poprawnie skonstruowany i wolny od luk prawnych regulamin to jeden z absolutnie niezbędnych elementów sklepu internetowego. Warto pamiętać o tym, zwłaszcza w świetle zmian jakie wprowadziła nowa ustawa o prawach konsumenta, obowiązująca od końca roku 2014. Od tego zależą kluczowe kwestie takie jak realizacja prawa do zwrotu towaru lub rozpatrywanie reklamacji. W związku z nową ustawą o prawach konsumenta e-sprzedawca zobowiązany jest do umieszczenia określonych informacji dla klientów w wyznaczonych do tego miejscach w sklepie.
Zgłoszenie bazy danych osobowych do GIODO
Obowiązkowe jest także zgłoszenie na specjalnym formularzu bazy danych osobowych do GIODO: czyli Głównego Inspektora Danych Osobowych.
Wskazówka Redcart: W RedCart możesz zamówić profesjonalny Regulamin Sklepu Internetowego oraz pełną dokumentację zgłoszenia do GIODO przygotowane przez prawników.
2. CO BĘDZIE POTRZEBNE?
W pełni funkcjonalny sklep internetowy to także możliwość korzystania z funkcjonalności, które usprawniają sprzedaż i służą promocji sklepu w sieci. Zakładając sklep na platformie RedCart możesz korzystać z bogactwa wszystkich narzędzi, które oferuje nowoczesny e-commerce i które dodawane są do naszych sklepów wraz z rozwojem rynku usług.
Dedykowana szata graficzna
Wygląd sklepu jest jego wizytówką i decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie odnosi klient, który go odwiedza – ma więc bardzo duży wpływ na konwersję w sklepie. To istotny element lejka sprzedażowego, który pozwala na przekształcenie odwiedzających w kupujących. Dlatego zakładając swój e-biznes należy postawić nacisk na atrakcyjną grafikę dostosowaną dookreślonej grupy targetowej.
Wskazówka Redcart: Opracowalismy nową maskę graficzną v4, której najważniejszcym celem jest zwiększanie sprzedaży, dzięki dostosowaniu do najnowszych wytycznych Google oraz optymalizacji pod kątem urządzeń mobilnych.
Maska mobilna RWD
Urządzenia mobilne to obecnie jeden z najważniejszych i najszybciej rosnących w silę kanałów sprzedaży. Dodatkowo, najnowsze algorytmy wyszukiwarki Google faworyzują strony dostosowane do urządzeń mobilnych, dzięki czemu są lepiej wypozycjonowane i widoczne dla klientów.
Wskazówka Redcart: Wypróbuj jeden z darmowych szablonów lub zamów piękną indywidualną maskę graficzną v4, dostosowaną do najnowszych wymagań Google i urządzeń mobilnych i sprawdź, jak może wyglądać Twój sklep. Maskę na urządzenia mobilne RWD możesz mieć już w standardowym pakiecie Gold: sprawdź cennik RedCart.
Sprzedaż wielokanałowa
Posiadając sklep internetowy na platformie RedCart dysponujesz możliwością wykorzystania wszystkich nowoczesnych narzędzi służących do promocji, zwiększania sprzedaży oraz budowania marki sklepu.
Dwukierunkowa integracja z serwisem aukcyjnym Allegro, która zapewnia m.in. automatyczną aktualizację stanów magazynowych lub masowe wystawianie produktów.
Integracja ze wszystkimi najważniejszymi porównywarkami cen, w tym pierwsza na rynku pełna integracja sklepu z CENEO.
Możliwość integracji sklepu ze sklepem na Facebooku.
Wystawianie produktów ze sklepu w Google Merchant Center
Pakiet Korzyści Redcart: Skorzystaj z puli ok. 1500 zł na promocję w Ceneo.
Przygotuj sklep na sprzedaż zagraniczną
Zagraniczni klienci coraz chętniej zaglądają do polskich sklepów internetowych, a sprzedaż pochodząca z międzynarodowych transakcji rośnie w bardzo szybkim tempie. Oprogramowanie RedCart dysponuje największą ilością narzędzi przydatnych dla przygotowania e-sklepu na rynek zagraniczny.
- Integracja z największym międzynarodowym serwisem aukcyjnym eBay, integracja na życzenie klienta z Amazon Marketplace.
- Sklep w kilku wersjach językowych, możliwość tłumaczenia na dowolny język.
- Integracja z zagranicznymi porównywarkami cen, firmami kurierskimi i systemami płatności.
- Import opisów obcojęzycznych z pliku – automatyczne zatowarowanie sklepu w języku obcym.
Pakiet Korzyści Redcart: Skorzystaj z 20% rabatu na tłumaczenia od Berligo i zaimportuj opisy w dowolnym języku.
Bezpieczeństwo zakupów
Poczucie bezpieczeństwa odgrywa kluczowe znaczenie podczas zakupów w internecie. Jest wiele metod, które służą do budowania zaufania i wiarygodności sklepu w oczach klienta, a jednym z nich są certyfikaty bezpiecznego szyfrowania danych SSL :
- SSL zapewnia ochronę danych podczas dokonywania transakcji w sklepie internetowym.
- Zapewnia poufność transmisji danych i jest uznawany za zaufany przez wszystkie popularne przeglądarki internetowe.
- Umieść logo certyfikatu SSL na swojej stronie – podnosząc w ten sposób poczucie bezpieczeństwa i wiarygodność w oczach klienta.
Wskazówka Redcart: Zamów jeden z dostępnych certyfikatów SSL i zapewnij swoich klientów o bezpieczeństwie transakcji w Twoim sklepie.