Support RedCart - Baza Wiedzy

Baza wiedzy

Jak promować sklep internetowy?

Kategoria: Promocja sklepu

promocja sklepu internetowego

Jak wypromować sklep internetowy?


Jak wypromować sklep internetowy, przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż? Promocję i marketing sklepu internetowego można podzielić na kilka ogólnych obszarów:

  • Działania mające na celu pozyskanie ruchu do sklepu głównie poprzez promocję w wyszukiwarkach, ale także za pomocą mediów społecznościowych,
  • Promocję poprzez integrację z systemami zewnętrznymi, takmi jak porównywarki cen, internetowe pasaże handlowe, serwisy aukcyjne,
  • Marketing w witrynie sklepu, mający na celu maksymalizację konwersji.


W materiale tym postaramy się skupić na narzędziach marketingowych dostępnych w RedCart w ramach zwiększania konwersji w sklepie, a przy okazji odsyłamy do poradnika opisującego dostępne narzędzia SEO. Sklep na platformie Redcart oddaje do dyspozycji:

1. Tworzenie promocji na wybrane kategorie produktów oraz wyselekcjonowane grupy klientów. Zobacz więcej.

2. Przyznawanie klientom kuponów rabatowych i bonów. Zobacz więcej.

3. Ustawienie programu lojalnościowego dla klientów. Zobacz więcej.

4. Zaoferowanie darmowej przesyłki przy określonej wartości koszyka. Zobacz więcej.

5. Ustawienie wyskakującego okienka pop-up: zaoferuj zniżkę w zamian za subskrypcję newslettera. Zobacz więcej.

6. Integrację z ponad 20 porównywarkami cen, w tym najlepszą na rynku integrację z Ceneo. Zobacz więcej

7. Integrację z najlepszymi systemami zbierania opinii o sklepie: Opineo, program Zaufane Opinie w Ceneo lub Wiarygodne Opinie w okazje.info.pl. Zobacz więcej.

8. Zaawansowaną, dwustronną integrację z Allegro, integrację z eBay oraz domami mody: domodi.pl, allani.pl. Zobacz więcej.

Zobacz możliwości ustawień SEO w sklepie RedCart

1. Promocje wybranych kategorii produktów oraz dla grup klientów. 

Wyprzedaże oraz okolicznościowe promocje zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, nic więc dziwnego, że w zasadzie większość sklepów, częściej lub rzadziej organizuje obniżki cen na wybrane grupy asortymentu oraz uruchamia popularne "sale". Na podstawie badań przeprowadzonych przez firmę Gemius i Izbę Gospodarki Elektronicznej obserwujemy, że promocje cenowe to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych - popularność wszelkiego rodzaju akcji zniżkowych na przestrzeni ostatnich kilku lat (badanie zrealizowane w 2014r) w opinii internautów wzrosła aż o 750%! Marketingowcy twierdzą, że obniżki cen w sklepach internetowych są najskuteczniejsze, kiedy zmniejszymy ceny o 15-20%.

Organizując promocję w swoim sklepie warto skorzystać ze specjalnych narzędzi dostepnych w panelu administracyjnym swojego sklepu, które z jednej strony pozwolą zaplanować akcję w taki sposób, aby była korzystna ze sprzedażowego punktu widzenia oraz zaprezentować ją klientom w odpowiedni, tj. skuteczny sposób.

PAMIĘTAJ:

Wykorzystaj regułę niedostępności: ogranicz promocję czasowo lub ilościowo i poinformuj o tym swoich Klientów.

Posiadając sklep na platformie RedCart dysponujesz zaawansowanymi narzędziami ustawiania rabatów i promocji na określone grupy produktowe. Możesz więc skonfigurować:

  • Wielkość udzielonego rabatu w wartości procentowej,
  • Regułę przyznania rabatu, w zależności od wartości zamówienia w sklepie lub ilości produktów w koszyku,
  • Ustawienie rabatu na określone grupy asortymentowe, produkty wybranych producentów lub konkretne, wyselekcjonowane produkty.

PAMIĘTAJ:

W sklepach RedCart dostępne jest także narzędzie grupy cenowe, z poziomu konfiguracji produktów, pozwalające na ustawienie procentowo określonego rabatu dla wybranych grup klientów, wybrane kategorie asortymentu lub produkty określonych producentów.

2. Kupony rabatowe w sklepie, bony.

Posiadając sklep na platformie RedCart masz możliwość zaoferowania swoim klientom kuponów rabatowych, oraz bonów których otrzymanie uzależnić możesz od wartości zamówienia dokonanego przez klienta w sklepie. Rabat konfigurujesz w wartości kwotowej lub procentowej.

Istnieje także możliwość przydzielenia rabatów wybranym grupom klientów oraz wygenerowania kuponu na darmową przesyłkę. W sklepie RedCart znajdziesz bowiem narzędzia umożliwiające segregowanie klientów w grupy, takie jak "stali klienci", którym przydzielać możesz stałe rabaty na zakupy w Twoim sklepie. Pamiętaj, że jakość obsługi klienta na nwjwyższym poziomie oraz pozytywne doświadczenia wyniesione w kontaktach ze sklepem są znaczącymi czynnikami motywującymi do ponownych zakupów. Program rabatowy, skierowany do stałych klientów jest więc niezwykle przydatnym narzędziem, mającym na celu wzmocnienie lojalności zadowolonych klientów przy jednoczesnym zachęceniu do kolejnych zakupów. 

PAMIĘTAJ:

Za pomocą narzędzia bon marketingowy możesz przydzielać klientom bony w formie określonej kwoty pieniężnej, darmowego produktu lub darmowej przesyłki.

3. Program lojalnościowy.

Twoi Klienci mogą brać udział w specjalnym programie lojalnościowym, dostępym we wszystkich sklepach na oprogramowaniu RedCart. Przypisujesz określoną wartość punktową do określonej wartości zamówienia, dzieki czemu Twoi klienci zbierają punkty, które wymienić mogą później np. na darmowy produkt. To bardzo cenne narzędzie, mające na celu zwiększenie lojalności klientów Twojego sklepu. Pamiętaj o tym, że dla wielu osób zakupy w sieci wciąż wiążą się z pewną dozą nieufności i ryzyka: klienci zadowoleni z obsługi chętnie powrócą do Twojego sklepu, jeśli potrafisz nagrodzić ich lojalność.

4. Zaoferuj darmową wysyłkę przy określonej wartości zamówienia.

Jak pokazują liczne badania rynku e-commerce koszty wysyłki odgrywają bardzo ważną rolę przy podejmowaniu decyzji zakupowych klientów. także ceny na opcje dostawy dostępne w sklepie internetowym są istotnym czynnikiem motywującym lub zniechęcającym do zakupów, stąd konieczność zapewnienia w swoim sklepie jak największego wyboru dostępnych form przesyłki w atrakcyjnych cenach. Popularność organizowanego od kilku lat Dnia Darmowej Dostawy pokazuje także, że zaoferowanie klientom darmowej przesyłki gratisowa jest bardzo skutecznym narzędziem marketingowym, zachęcającym klientów do zakupu. W sklepie RedCart masz możliwość konfiguracji darmowej wysyłki np, od określonej wartości zamówienia lub ustawienie specjalnego boxu informującego o trwaniu promocji.

PAMIĘTAJ:

Popularność akcji Dnia darmowej Dostawy pokazuje, że zaoferowanie klientom darmowej przesyłki skutecznie zachęca do zakupów w sklepie internetowym.


jak promować sklep internetowy


5. Zniżka w zamian za subskrypcję newslettera.

Oferowanie zniżki na asortyment w zamian za subskrybcję newslettera, to bardzo popularna i skuteczna praktyka w sklepach internetowych. Zaoferuj swoim klientom 15% zniżki za zapisanie się do firmowego newslettera osiągając przy tym dwa cele jednoczśnie. Rabat zachęci ich do pierwszych zakupów w Twoim sklepie, a zapisanie się do bazy subskybentów umożliwi Ci korzystanie z niezwykle skutecznego narzędzia marketingowego, jakim jest newsletter. Informuj swoich klientów o nowościach, promocjach i spechalnych ofertach w swoim sklepie. Pamiętaj, że po udzieleniu zgodny na wysyłanie wiadomości klienci nie będą traktować go jako spam.

PAMIĘTAJ:

Pop-up – to specjalny box pojawiający się na stronie głównej chwilę po przejściu na witrynę sklepu. Zamów innowacyjną maskę graficzną v4 i wykorzystaj pop-up, np. aby zachęcić Klientów do subskrypcji newslettera.

6.  Porównywarki cen.

Jak pokazują badania e-commerce, porównywarki cen cieszą się ogromną popularnością wśród klientów sklepów internetowych. Promowanie się poprzez porównywarki to doskoanłe narzędzie marketingowe zwłaszcza dla nowych sklepów, które nie mają jeszcze silnej pozycji i marki ugruntowanej na rynku. Na polskim rynku działa co najmniej kilka porównywarek cen, które łącznie co miesiąc odwiedza kilka milionow e-konsumentów, a zdecydowanie najpopularniejszą wśród nich jest serwis Ceneo.

Oprogramowanie sklepów RedCart umożliwia korzystanie z ponad 20 porównywarek cen na zasadzie zautomatyzowanej integracji. Warto także przy okazji podkreślić, że posiadamy najbardziej zaawansowaną na rynku integrację z Ceneo, co potwierdza przyznawany przez serwis Certyfikat dla platform e-commerce.

WAŻNE:

Sklepy na platformie RedCart dysponują integracją ze wszystkimi najważniejszymi porównywarkami cen, nie tylko na polskim rynku - w tym najbardziej zaawansowaną integracją z porównywarką Ceneo.

Sprawdź Pakiet Korzyści i odbierz nawet 1500 zł na promocję od Ceneo.

7. Opinie klientów: systemy rekomendacji. 

Oprogramowanie sklepów RedCart umożliwia publikację komentarzy klientów sklepów internetowych, udostępnia także integrację z najważniejszymi programami budowania opinii o sklepach w sieci, takimi jak Opineo, program Zaufane Opinie w Ceneo lub Wiarygodne Opinie w okazje.info.pl. Dobry wizerunek w intermecie i pozytywne rekomendacje to potężne narzędzie marketingowe: zaufanie i poczucie bezpieczestwa odgrywają kluczowe znaczenie w decyzjach zakupowych klientów. Postaw na budowę silnej marki swojego sklepu i zapewnij swoich klientów o najwyższych standardach obsługi klienta.

8. Zaawansowana, dwustronna integracja z Allegro. Integracja z eBay, domodi.pl, allani.pl. 

Otwierając sklep na platformie RedCart, sprzedawca internetowy dysponuje zaawansowaną, dwukierunkową integracją z serwisem aukcyjnym Allegro, która zapewnia m.in. możliwość masowego wystawiania produktów ze swojego sklepu oraz automatyzację w zarządzaniu aukcjami, oszczędzając cenny czas i pracę. Właściciel sklepu ma możliwość korzystania z darmowych szablonów lub znaczników, pozwalających przygotować dowolny szablon – może także zamówić kreację dopasowaną do designu sklepu w naszym dziale graficznym.

Wiele ze sklepów na platformie RedCart korzysta także z zaawansowanej integracji z największym na świecie serwisem aukcyjnym eBay, umożliwiając ekspansję na nowe, zagraniczne rynki. Nowoczesna integracja z platformami sprzedażowymi to podstawa strategii sprzedaży wielokanałowej – w sklepie RedCart dostępne są także integracje z domami mody: domodi.pl oraz allani.pl.

Zaawansowana, dwukierunkowa integracja sklepu RedCart z Allegro


Masz dodatkowe pytania?
Zadzwoń 22 22 82 114

Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta dostępne jest w godz. 9:00 - 17:00 (poniedziałek - piątek)