Jak możemy Ci pomóc?

Jakie narzędzia stosują najlepsze sklepy internetowe? Na wybranych przykładach.

najlepsze sklepy internetowe

Jakie narzędzia stosują najlepsze sklepy internetowe?

O jakich biznesach prowadzonych w sieci powiedzieć można „najlepsze sklepy internetowe”? Z pewnością są to te, które osiągnęły sukces rynkowy oraz trafiły ze swoją ofertą do określonej grupy klientów. Ponadto, nie poprzestając na dotychczasowych osiągnięciach, wyznaczają sobie następne cele i dostosowują się do dynamicznie zmieniającego się rynku. W materiale tym postaramy się przybliżyć najważniejsze warunki i kryteria, jakie spełnić trzeba, aby osiągnąć sukces w sprzedaży online; także na przykładzie konkretnych sklepów i oferowanych przez nie rozwiązań.

1. Co jest warunkiem sukcesu sklepu internetowego?

Naszym zdaniem najlepsze sklepy internetowe to te, które dokładnie wiedzą, jakich narzędzi potrzebują, aby trafić z określoną ofertą do zdefiniowanej grupy odbiorców. W optymalny sposób wykorzystują możliwości, jakie stwarza sprzedaż internetowa oraz dokładnie znają prawa i zasady, jakimi rządzi się e-commerce. Co to właściwie oznacza?

Jedną z największych zalet prowadzenia sprzedaży w internecie jest szeroki wybór narzędzi pozwalających skierować swoją ofertę produktową do użytkowników posiadających bardzo konkretne oczekiwania. Jak pokazują badania e-commerce, w tym badania ankietowe realizowane przez firmę Gemius, klienci kupują w sklepach internetowych ze względu na:

  • Atrakcyjne ceny w porównaniu z cenami produktów w punktach stacjonarnych.
  • Dostęp do asortymentu, który trudno znaleźć w tradycyjnych kanałach sprzedaży.
  • Możliwość łatwego porównywania cen w różnych sklepach.
  • Wygodę i oszczędność czasu.

Jak się okazuje, dla części z użytkowników największymi zaletami sklepów internetowych są atrakcyjne ceny, natomiast inni konsumenci podkreślają przyjemność, jaka wiąże się z kupowaniem w sieci. Natomiast bardzo ważnym aspektem dla wszystkich użytkowników jest poczucie bezpieczeństwa, jakie zapewnia sklep oraz jakość obsługi klienta.

Najważniejszym celem dla sklepu internetowego jest więc zdefiniowanie wartości, jakie będzie oferował potencjalnym klientom oraz dobór najlepszych narzędzi dla osiągnięcia tego celu. Dlatego też np. niektóre ze sklepów pozycjonują się pod zaspokojenie ściśle określonych potrzeb produktowych, a inne stawiają na atrakcyjne ceny przez promocję w porównywarkach cen i pasażach aukcyjnych.

PAMIĘTAJ:

Warunkiem sukcesu w e-commerce jest zdefiniowanie potrzeb potencjalnych klientów oraz dobór narzędzi najlepszych dla osiągnięcia określonego celu. Stąd potrzeba świadomego i przemyślanego wykorzystania wybranych kanałów strategii omnichannel oraz budowa marki sklepu na określonych wartościach.

2. Jak zbudować sklep, który sprosta postawionym zadaniom?

Jak już zostało to wspomniane wielokrotnie, kluczem do sukcesu jest zbudowanie sklepu, który będzie wpisywał się w postawione cele i oczekiwania. Co to znaczy? Wielkie sklepy internetowe, obsługujące dziennie bardzo dużą ilość skomplikowanych operacji, wymagają systemów zaprojektowanych i zbudowanych od zera zgodnie z indywidualnymi założeniami. Średnim i małym biznesom w zupełności wystarczają dużo tańsze rozwiązania, do których zaliczyć można m.in. platformy saas takie jak RedCart. Zgodnie z badaniami Ceneo, zdecydowana większość, bo aż 84% polskich e-sklepów korzysta z gotowych systemów, a tylko 16% z nich decyduje się na wdrożenie własnego oprogramowania. Jednocześnie najważniejszymi kryteriami branymi pod uwagę przy wyborze systemu sklepowego jest ilość oferowanych funkcjonalności.

Pod względem oprogramowania sklepów internetowych rynek oferuje wiele rozwiązań, różniących się przede wszystkim ceną, ilością oferowanych narzędzi oraz stopniem wiedzy potrzebnej w celu ich obsługi. Są to przede wszystkim:

  • Systemy projektowane na indywidualne zamówienie przez firmy zajmujące się wdrażaniem rozwiązań IT.
  • Oprogramowanie typu open source do indywidualnego rozwoju.
  • Tzw. narzędzia gotowe, głównie platformy oprogramowania sklepów internetowych typu SaaS.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym opisem rodzajów rozwiązań oprogramowania oferowanego na rynku.

Oprogramowanie dla sklepów internetowych dostępne na rynku oraz charakterystyka.

3. Najważniejsze narzędzia w sklepie internetowym: marketing.

Założenie sklepu internetowego, który:

  • będzie pozwalał na sprawne zarządzanie asortymentem,
  • umożliwi zarządzanie klientami i zamówieniami,
  • będzie wyposażony w niezbędne integracje z systemami płatności i kurierami,

to dopiero połowa sukcesu. Drugą połową jest skuteczny marketing, który pozwoli wypromować sklep w wyszukiwarkach oraz zoptymalizować sprzedaż w samej witrynie. Dlatego już na etapie projektowania sklepu i wyboru odpowiedniego narzędzia, należy zwrócić uwagę na dostępne funkcjonalności związane z szeroko pojętą promocją. Z marketingowego punktu widzenia ważne są:

  • Integracje z porównywarkami cen, galeriami i pasażami aukcyjnymi, integracje z mediami społecznościowymi.
  • Narzędzia do optymalizacji SEO dostępne w obrębie sklepu.
  • Narzędzia pozwalające na odpowiednią ekspozycję produktów w sklepie, takie jak systemy rabatowe, promocje na wybrane grupy asortymentu, programy lojalnościowe.
  • Szata graficzna sklepu dostosowana do potrzeb danego e-biznesu oraz rozwiązania z dziedziny user experience mające na celu zwiększenie sprzedaży w sklepie.

Zobacz możliwości maski graficznej w generacji v4

4. Najlepsze sklepy internetowe na wybranych przykładach.

Co właściwie kryje się pod określeniem „najlepsze sklepy internetowe”? Szukając tak zwanych obiektywnych zestawień sklepów, określanych jako najlepsze ze względu na różne kryteria, sięgnąć można do rankingów tworzonych przez serwis internetowy Money.pl lub serwis badający opinie o sklepach Opineo. pl. Ten ostatni jest szczególnie ciekawy z punku widzenia klienta, bazuje bowiem na komentarzach i opiniach klientów odnoszących się m.in. do jakości obsługi klienta. W rankingu tym znaleźć można także sklepy działające na platformie RedCart, takie jak ekskluzywna.pl.

Natomiast przykładami bardzo dużych sklepów, zajmujących regularnie czołowe miejsca w zestawieniach są: taniaksiążka.pl, answer.com, eobuwie.com.pl. iperfumy.pl, Cefarm24.pl, oponeo.pl, euro.com.pl, empik.com, sklep.wittchen.com, zalando.pl, czasnabuty.pl oraz wiele innych.

PAMIĘTAJ:

Budując własny sklep internetowy warto wzorować się na najlepszych. Popularne zestawienia najlepszych sklepów internetowych publikuje opineo.pl oraz money.pl.


Na rynku e-commerce jest także miejsce na mniejszych bądź bardziej wyspecjalizowanych sklepów, oferujących specyficzny asortyment dla określonej grupy odbiorców, a odnoszących duże sukcesy sprzedażowe. Wiele z nich działa na platformie RedCart, tak jak np. wspomniany już sklep ekskluzywna.pl, nazywany mianem „największego sklepu z bielizną w Polsce”.

WAŻNE:

Siediem lat doświadczednia we wdrażaniu sklepów internetowych pozwoliło nam zaobserwować, że kluczwem do sukcesu jest dobranie i wykorzystanie odpowiednich narzędzi marketingowych. Jednocześnie oprogramowanie RedCart rozwijało się razem ze sklepami, stanowiąc odpowiedź na potrzeby zmieniającego się rynku e-commerce.

Bazując na tym doświadczeniu wiemy dziś, że do najważniejszych aspektów, na podstawie których sklepy internetowe budują sukces zaliczyć można:

  • Odpowiedni dobór asortymentu.
  • Wdrożenie przemyślanej strategii sprzedaży wielokanałowej: promocja w porównywarkach cen i pasażach aukcyjnych, sklep internetowy jako jeden z kanałów dystrybucji obok produktu stacjonarnego.
  • Marketing: w tym marketing w wyszukiwarkach oraz w mediach społecznościowych.
  • Dostosowana do potrzeb szata graficzna sklepu oraz odpowiednia ekspozycja asortymentu. Dostosowanie do urządzeń mobilnych.
  • Integracja z systemami zewnętrznymi optymalizującymi różne procesy w sklepie.
  • Jakość obsługi klienta.

5. Przykłady sklepów na platformie RedCart.

Strategia sprzedaży omnichannel na przykładzie wybranych sklepów.

Do przykładów sklepów na platformie RedCart, które z powodzeniem stosują w swoich działaniach sprzedaż wielokanałową, zaliczyć można m.in. sklep kastor-bike.pl oferujący rowery i akcesoria rowerowe oraz noblelashes.pl - jednego z największych dystrybutorów sztucznych rzęs oraz akcesoriów do pielęgnacji rzęc i brwi na rynku. W obu przypadkach sprzedaż za pośrednictwem sklepów internetowych jest jednym z elementów zrównoważonej strategii, obok sieci punktów stacjonarnych. Sprzedaż w sklepie internetowym stanowi ważne i cenne źródło dochodu, a klientom ceniącym zakupy stacjonarne pozwala na zapoznanie się z asortymentem. Z kolei gjkstylink.pl to przykład internetowej sprzedaży wielokanałowej, prowadzonej z powodzeniem na rynku polskim oraz rynkach zagranicznych, za pomocą integracji z serwisem eBay.

Przykłady sklepów RedCart stosującycyh strategię sprzedaży wielokanałowej omnichannel

Oferta skierowana dla określonego targetu klientów.

Na platformie RedCart działa także wiele sklepów, które kierują ofertę do określonego targetu klientów, jak sklep designforhome.pl sprzedający akcesoria wyposażenia wnętrz charakteryzujące się wyszukanym wzornictwem i wysoką jakością. Oferta skierowana jest więc nie do osób poszukujących jak najniższych cen, ale do klientów oczekujących określonych wartości. Jedną ze strategii stosowanych przez sprzedawców internetowych, jest budowanie oferty w oparciu o wyszukany bądź specjalistyczny asortyment dla wymagającego klienta, który jest trudno dostępny w sprzedaży stancjonarnej. W tym wypadku głównym narzędziem promocyjnym nie jest atrakcyjna cena, ale oferowanie określonych korzyści i budowa marki sklepu, jako profesjonalnego i gwarantującego bezpieczeństwo zakupów.

Zobacz przykłady sklepów na platformie RedCart

Szeroki wybór produktów, promocje i jakość obsługi klienta.

Na platformie RedCart działa także wiele sklepów, które oferują klientom niezwykle bogaty wybór asortymentu w przystępnych cenach. Często oferta produktowa składająca się z np. z bielizny i odzieży wzbogacana jest o różnego rodzaju akcesoria, kosmetyki i galanterię - wykorzystując zasady sprzedaży komplementarnej i oferując klientowi jak największy wybór. Jednym z ważniejszych aspektów w takich sklepach są narzędzia, dzięki którym klient może szybko i łatwo odnaleźć interesujący produkt oraz odpowiednia prezentacja asortymentu, w tym prezentacja promocji i okazji specjalnych. Kluczem do sukcesu jest także jakość obsługi klienta, będąca podstawą tzw. marki sklepu. Przykładem takich sklepów na platformie RedCart m.in. ekskluzywna.pl o i procpu.pl.

Zobacz przyklady sklepów na platformie RedCart

6. Narzędzia promocji dostępne w RedCart.

Założenie sklepu internetowego, który będzie pozwalał na sprawne prowadzenie sprzedaży i realizację zamówień jest dopiero pierwszym krokiem do sukcesu w e-commerce. Osiągnięcie sprzedaży na wymaganym poziomie zależy od zastosowania odpowiednich narzędzi marketingowych, ktore pozwolą na z jednej strony, zebranie jak największego ruchu w sklepie, a z drugiej skuteczną sprzedaż poprzez odpowiednią prezentację asortymentu. Oprogramowanie sklepow Redcart dostarcza wielu narzędzi marketingowych, które wykorzystac można w założonej z góry strategii.

Jak promować sklep internetowy? Narzędzia dostępne w RedCart

Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz lub zadzwoń do nas

Pomoc RedCart
+48 22 22 82 114

pn - pt godz. 9:00 - 17:00

Pomoc RedCart
pomoc@redcart.pl

24h / dobę, 7 dni w tygodniu