Strona główna Blog Marketing i promocja

Amazon szansą dla polskich sklepów internetowych

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Amazon to internetowy sklep, który już od wielu lat rozpoznawany jest w Polsce, a Polacy coraz chętniej z niego korzystają.

Amazon to internetowy sklep, który już od wielu lat rozpoznawany jest w Polsce, a Polacy coraz chętniej z niego korzystają. Niestety, wszystkie transakcje muszą być na razie wykonywane przez sklepy w Niemczech czy Wielkiej Brytanii, pomimo że część serwisu jest już w języku polskim. Pojawiają się jednak liczne doniesienia, iż do końca 2020 roku Amazon wejdzie do Polski jako w pełni funkcjonalny sklep.

Polski Amazon i wiele pytań o rynek e-commerce

Amazon to największy sklep internetowy na świecie. Czy jego wejście na polski rynek oznacza prawdziwą rewolucję w rodzimej sprzedaży online?

Amazon, dzięki wielkiej różnorodności i dostępności towarów, atrakcyjnym cenom oraz szybkiej realizacji zamówień przyciągnie niejednego klienta. Jak uruchomienie sprzedaży przez Amazon w Polsce wpłynie na firmy w sieci? Amazon stanie się konkurencją, czy szansą na rozwój dla polskich sklepów online oraz rodzimych producentów?

Te i wiele podobnych pytań dręczą każdego, kto zajmuje się branżą e-commerce. Rozważmy możliwości, jakie daje na naszym rynku światowy gigant.

Szansa na rozwój czy upadek?

Dla wielu sklepów internetowych Amazon może stać się dodatkowym kanałem sprzedaży oraz szansą na większy zysk. Jak e-biznesy mogą w prosty sposób wykorzystać ogromny potencjał lidera w sprzedaży internetowej? Jak uchronić się przed zwiększoną konkurencją, aby rozpoczęty biznes nie skończył się już niedługo?

Nowy gracz na rynku sprzedaży online

Bez wątpienia Amazon, po wejściu na polski rynek, stanie się dużą konkurencją dla popularnego serwisu aukcyjnego Allegro. Warto przy tym nadmienić, że warunki współpracy i sprzedaży produktów na Allegro nie są już tak atrakcyjne, jak 2 czy 3 lata temu. Ciągłe zmiany w serwisie spotykają się z coraz większym niezadowoleniem sprzedawców.

Rozczarowani sprzedawcy będą mieli możliwość skorzystania z usług oferowanych przez nową platformę. Cieszący się tak dużą popularnością za granicą Amazon będzie atrakcyjny zarówno dla użytkowników funkcjonujących już serwisów sprzedaży internetowej, jak i dla tych, którzy zastanawiają się nad poszerzeniem kanałów dystrybucji oferowanych produktów. Pojawienie się nowego kanału sprzedaży to dobry moment na nowe działania i podbój nowych rynków.

Jak uniknąć upadku internetowego biznesu?

W prowadzenie biznesu wkładamy wiele pracy, mając nadzieję na jego rozwój.  Musimy jednak pamiętać, że ryzyko nie zawsze jest opłacalne, dlatego warto je ograniczać. To, co jeszcze do niedawna było szansą dla początkujących sprzedawców, dzisiaj nierzadko jest drogą do upadku.

Niebezpieczne uzależnianie sprzedaży internetowej tylko od jednego kanału może być bardzo dotkliwie w skutkach. Jeśli z jakiegoś powodu sprzedaż z tego kanału znacząco spadnie, albo zostanie czasowo lub na stałe zablokowana, może to oznaczać nawet upadek całej firmy. W kontekście rozważanego już Allegro, jeśli wpływy z niego zostałyby drastycznie ograniczone, zagrażałoby to stabilności przedsiębiorstwa.

Dlatego internetowi sprzedawcy powinni zastanowić się już dziś nad sprzedażą wielokanałową. Dywersyfikacja źródeł, z których uzyskuje się zamówienia od klientów, zapewnia bezpieczeństwo prowadzonego biznesu. Jednym z nich może stać się właśnie Amazon.

Część sprzedawców obawia się odpowiedzialności oraz wysokich kosztów, związanych z własnym sklepem internetowym. Inni, zaangażowani w prowadzenie strony, nie wyobrażają sobie sprzedaży na kilku platformach internetowych jednocześnie. Jednakże te różnorodne kanały można - a czasem nawet trzeba - pogodzić.

Szybka integracja z Amazonem

Na rynku już istnieją rozwiązania, dzięki którym właściciele e-biznesów mogą w prosty i szybki sposób uruchomić integrację swojego sklepu internetowego z Amazonem i wystawiać nim produkty, które posiadają w swojej ofercie. Integracja umożliwia szybkie załadowanie nazwy produktu, jego opisu i zdjęć, a także ustawienie ceny. Poprzez integrację możliwa jest także systematyczna, obustronna synchronizacja stanów magazynowych, pozwalająca na bieżącą aktualizację informacji o dostępności produktów.

Takie rozwiązania są stosowane właśnie na platformie RedCart, dzięki czemu obsługa własnego sklepu, a także platformy Amazon, jest banalnie prosta.

Co oznacza wejścia Amazona do Polski dla kupujących?

Jeśli zastanawiasz się, czy skorzystać z możliwości, jakie daje Amazon, popatrz na sytuację nie tylko ze swojej własnej strony, ale także od strony konsumenta.

Amazon już teraz posiada polską wersję językową, która skutecznie zachęca do korzystania z niego. Udostępnia również aplikację, która jest bezpłatna i dostępna dla urządzeń z Androidem (w usłudze Google Play) oraz iOS (w App Store).

Największa zaleta światowego giganta to jednak unifikacja korzyści dla kupujących. Wśród nich na uwagę zasługują: czas dostawy w 24h z pomocą kuriera, darmowa przesyłka za zakupy powyżej 39 euro, a także 30-dniowy termin na ewentualny zwrot towaru. Nie bez znaczenia jest także bardzo szeroki asortyment.

Amazon i Twoja sprzedaż

Biorąc pod uwagę te korzyści, na pewno nie będziesz się dziwił, iż klienci z chęcią skorzystają z oferty Amazon. Czy nie warto, abyś dołączył do tej społeczności? Gdy już na dobre Amazon zagości w Polsce, możesz dzięki niemu stać się równie rozpoznawalny za granicą, jak i w naszym kraju. To szansa dla Ciebie, więc ją wykorzystaj!

Tymczasem z chęcią dowiemy się, co myślisz o wejściu światowego giganta na polski rynek?

Zapytaj o integrację sklepu z Amazon

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja