Strona główna Blog Marketing i promocja

Insta stories - do czego służy i jak kreatywnie je nagrać, by wyróżnić się wśród innych

Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja

Insta stories to popularna opcja tworzenia i upubliczniania krótkich relacji na Instagramie. Dowiedz się jak nagrywać kreatywne stories, by inni angażowali się w treść i udostępniali ją na swoich profilach.

Czym są insta stories?


Instagram jest rodzajem social mediów, w których najważniejszy jest przekaz wizualny. Oprócz publikacji zdjęć i filmów istnieje w nim też opcja tworzenia mini historii, czyli jednodniowych relacji z aktualnych wydarzeń. Tym właśnie są popularne insta stories. Stanowią atrakcyjną opcję zarówno dla influencerów oraz firm promujących swoje produkty, jak i dla zwykłych użytkowników internetu, którzy nie mają żadnych celów marketingowych. Instagramowe historie są widoczne tylko 24 godziny, a ich celem jest stworzenie krótkiego przekazu, który zaciekawi oraz wpłynie na zachowanie odbiorców. Jeśli chcesz obejrzeć czyjąś relację na Instagramie, kliknij po prostu w zdjęcie na profilu użytkownika i przez dobę możesz dowiedzieć się, co nowego wydarzyło się u niego. Relacje są dostępne dla każdego pod warunkiem, że konto nie jest zastrzeżone jako prywatne.



Do czego używa się instagram stories?


Dla zwykłego internauty insta stories jest po prostu rejestrem ciekawych wydarzeń i dzielenia się nimi ze światem. Jest środkiem do budowania relacji między właścicielem konta a obserwującymi. W przypadku prywatnych stories na IG będą to najczęściej kilkusekundowe migawki z wakacji, rodzinnych spotkań, czy zabawnych sytuacji. Inaczej rzecz ma się z influencerami. Ze względu na kontrakty reklamowe influencerzy promują przez relacje na Instagramie produkty marek, z którymi współpracują. Ich insta stories jest bardziej angażujące, używają przy tym funkcji quizów czy ankiet, a czasem są tylko zajawką do właściwego wpisu, mające zaciekawić i przekierować followersów w miejsce docelowe, np. na bloga.




Stories IG na profilu firmowym


Nowoczesne firmy, które prowadzą social media, korzystają z insta stories do promowania swojej oferty sprzedażowej. W ich relacjach będą lokowane produkty, a za pomocą aktywnych linków oraz przycisków CTA będą przekierowywać np. do swojego sklepu internetowego. Jest to typ darmowego marketingu, który ma duży potencjał, jeśli chodzi o zasięg i w przypadku dobrze dopracowanego contentu, przekłada się na zwiększoną sprzedaż.



Jak udostępnić czyjąś relację na Instagramie?


Jeśli oglądasz czyjeś stories na IG i cię one zainspirują, możesz się nimi podzielić. Instagram niestety nie ułatwia zadania i choć wprowadził już opcję udostępniania relacji, to klikając samolocik w prawym dolnym rogu, content czasem wyląduje w prywatnej wiadomości, albo nie będzie w ogóle widoczny. By wybrnąć z tej sytuacji, można posłużyć się zewnętrznymi aplikacjami lub zrobić po prostu screen wybranej relacji i dodać go na swoim profilu.



Relacje na Instagramie – co warto do nich dodać?


By wzbogacić content, możesz prócz gifów, oznaczyć miejsca i dodać muzykę. Najczęściej tworząc insta story, używa się jednak filtrów. W momencie tworzenia relacji przewiń w bok opcje dostępne pod kółeczkiem, który przypomina przycisk w aparacie. Twoja kreacja nabierze fantazji, dzięki dodaniu makijażu, nowego koloru włosów lub ciekawego tła.



Jak zrobić swipe up na Instagramie?


Jeśli chcesz nie tylko wzbudzić ciekawość, ale też skłonić użytkowników do określonej akcji np. do odwiedzenia twojej strony www, możesz umieścić w swoim insta story aktywny link „zobacz więcej”. Jest jednak warunek. Musisz mieć przynajmniej 10 000 followersów lub mieć zweryfikowane konto. Jeśli spełniasz te warunki, po prostu przygotowując relację, zobaczysz opcję „swipe up”. Kliknij ją i dodaj swój link. Zatwierdź go na urządzeniu iOS poprzez przycisk „Gotowe” lub użyj zielonego znacznika wyboru na Androidzie.





Jak dodać muzykę do relacji na instagramie?


Instagram story może zostać wzbogacone nie tylko o materiał wizualny, ale też dźwiękowy. Podczas tworzenia relacji możesz skorzystać z fragmentów utworów, ale funkcja Instagram Music dostępna jest na razie tylko na urządzenia iOS. By jej użyć podczas tworzenia relacji, wciśnij przycisk z ekranu głównego lub z listy dostępnych naklejek. Dodając muzykę, decydujesz o fragmencie piosenki oraz możesz dodać naklejkę z informacją o tytule i wykonawcy.



Kreatywne insta stories – wyróżnij się własnym stylem


Jeśli chcesz tworzyć własne atrakcyjne stories na Instagramie, przygotuj zdjęcie lub film, które chcesz użyć do tego celu. Możesz je wzbogacić napisami, grafiką oraz odpowiednimi filtrami używając zewnętrznych aplikacji np. Canvy albo Mojo. Z drugiej strony Instagram oferuje swoje narzędzia do edycji zdjęć i ma wystarczającą liczbę funkcji, byś mógł stworzyć przykuwającą uwagę relację. W tym celu zaloguj się na swoje konto, przejdź na główną tablicę i przesuń ekran w prawo. Dzięki temu zyskasz dostęp do zaawansowanego menu.



Promuj swoją markę przez insta stories


Prowadząc własny biznes, warto skorzystać z darmowych narzędzi marketingowych. W przypadku Instagrama tworząc systematyczne relacje, poświęcasz swój czas, ale może ci się to zwrócić z nawiązką, przy przemyślanej strategii publikacji insta stories. Wykorzystuj charakterystyczny filtr, by można było łatwo zidentyfikować twój brand. Publikuj systematycznie, by nie dać o sobie zapomnieć. Niech twoje relacje będą interesujące i angażujące.  Możesz to osiągnąć, jeśli prócz zdjęć i filmów będziesz dodawać w insta stories ankiety oraz zadawać pytania, by wchodzić w interakcję z użytkownikami.



Autor: Natalia Podgórska Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja