Jak przyciągnąć klienta na święta - 5 chwytów sprzedażowych
Bezpłatna przesyłka ma większe znaczenie niż myślisz. To właśnie niższe koszty dostawy w pierwszej kolejności zachęcają do częstszego kupowania online.
Elementami, które mogłyby zachęcić do częstszego kupowania online są przede wszystkim dwa atrybuty związane z kosztami zakupów – niższe koszty dostawy (62%) oraz niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych (58%). Wskazuje na to międzynarodowe badanie „Zakupy świąteczne 2017” przeprowadzone przez firmę doradczą Deloitte.
Bądź dżentelmenem w sprzedaży online
E-sklepy dzięki świątecznej sprzedaży mogą zbudować i utrwalić relację z klientami. Może się wydawać, że dobra obsługa klienta to oczywistość, ale właściciele e-sklepów często bagatelizują siłę drobnych ,,gestów” wykonanych w stronę klienta. A dzięki nim można zdobyć jego zaufanie, lojalność oraz zachęcić do kolejnych zakupów. To prosty sposób na zdobycie stałych klientów. Jak to zrobić?
Zaopiekuj się swoim klientem
Obsługa klienta to nowy marketing. Co w obsłudze klienta ma największe znaczenie? Co wpływa na zwiększenia liczby zakupów w sklepie online? Zapewnienie bezpieczeństwa transakcji, szybkości dostawy i dostęp klienta do indywidualnej porady. To właśnie na tych obszarach musimy skupić swoją uwagę podczas prowadzenia świątecznej sprzedaży w e-sklepie. Tym możemy się pozytywnie wyróżniać.
Problemami, na które najczęściej natrafiają kupujący online są: długie oczekiwanie na dostawę, wysokie koszty dostawy oraz natrętne reklamy produktów, już wcześniej obejrzanych przez kupujących. Wnioski nasuwają się same. Przesyłka produktów ma ogromne znaczenie dla internetowych konsumentów.
Poniżej kilka rad dla właścicieli e-sklepów, które zachęcą klientów do kupowania w Twoim sklepie:
1) Spełnij marzenie klienta o darmowej dostawie
Darmowa dostawa to marzenie każdego kupującego online. Szczególnie przed Świętami może okazać się skuteczną ,,kartą przetargową” w wyborze miejsca zakupów.
Jeśli nie jesteś w stanie oferować darmowej wysyłki dla wszystkich, dobrym sposobem jest zapewnienie darmowej dostawy dla zamówień powyżej określonej kwoty. To dobre rozwiązanie, które zwiększa jednocześnie wartość koszyka zakupowego. Klienci są w stanie wydać więcej w e-sklepie, aby móc skorzystać z darmowej wysyłki. Darmowa wysyłka daje klientom poczucie, że nie ponoszą żadnych dodatkowych kosztów zakupu. Naprawdę można na tym zarobić.
Sposoby na ograniczenie prawa do darmowej przesyłki:
- darmowa przesyłka warunkowana określoną wartością zamówienia
- ustalenie konkretnych dni darmowych przesyłek
- darmowa przesyłka dla określonych np droższych produktów
- darmowa przesyłka tylko dla stałych klientów
2) Informuj jasno o formach, kosztach i terminach dostawy
Ukrywanie kosztów, form dostawy, a także czasu realizacji zamówienia i terminów dostaw w sklepie internetowym jest często powodem rezygnacji z zakupów online nawet w momencie finalizacji transakcji. Informacje o przesyłce zamieść w swoim sklepie w możliwie najbardziej widocznym dla klienta miejscu. Dobrą praktyką jest określenie jasnych zasad już na stronie głównej e-sklepu. W okresie świątecznym umieść koniecznie informację o terminach przedświątecznych dostaw.
Źródło: https://euforiabiegacza.pl/
Umieść w widocznym dla klienta miejscu przykładowe informacje:
- darmowa dostawa od ...
- wysyłka w 24h
- 14 dni na zwrot
- bezpieczeństwa gwarantowane certyfikatem
Zdecydowanie preferowanym sposobem dostawy przez kupujących online jest dostawa kurierem bezpośrednio do domu lub pracy. Właśnie tę formę dostawy wskazało aż 82% osób deklarujących robienie zakupów online. Jest to nie tylko najbardziej pożądana i „motywująca do zakupów” forma dostawy, ale także najczęściej wybierana przez osoby kupujące w Internecie. Prawie połowa z nich (47%) wymienia ten sposób dostawy jako najczęściej wybierany podczas swoich zakupów online. Jak wynika z opublikowanego w 2017 roku raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”.
Zapewnij swoim klientom możliwość skorzystania z różnych firm kurierskich poprzez integrację swojego sklepu z firmami kurierskimi.
3) Obsługuj zwroty lepiej niż inni
Szczególnie w okresie świątecznym klienci Twojego sklepu martwią się o nieudane prezenty. W Polsce dodatkową trudność może stanowić krótki okres zwrotów produktów - ustawowe 14 dni.
Ważność tego aspektu w sprzedaży zauważyły sklepy IKEA. Produkty kupione w polskich sklepach IKEA, zarówno na miejscu jak i zdalnie, można zwrócić w ciągu 365 dni od daty ich nabycia. To dobry trend, który możesz wykorzystać w swoim e-sklepie. Odejmij swoim klientom dodatkowego stresu.
Ponad połowa (55%) z osób kupujących online deklaruje, że elementem najbardziej zachęcającym ich do zakupów online jest możliwość darmowego odesłania produktu kurierem (door-to-door). Jest to preferowana opcja niezależnie od wieku, płci czy wykształcenia kupujących online. Jak wynika z opublikowanego w 2017 roku raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”.
4) Personalizuj przesyłki na życzenie klienta
Pakowanie prezentów może zgasić świąteczny zapał zakupów internetowych. Szczególnie jak po zakupach online musimy wybrać się do sklepu stacjonarnego na poszukiwania odpowiedniej torebki czy też papieru na prezenty. Poza tym pakowanie prezentów nie jest wcale prostą sztuką.
Kupowanie prezentów w e-sklepie może być jeszcze prostsze, gdy zaoferujesz świąteczne pakowanie produktów zakupionych u Ciebie i dołączanie do paczki świątecznych życzeń.
Dobrym rozwiązaniem jest oferowanie bezpłatnej usługi pakowania prezentów (jeśli zamówienie osiągnie określoną wartość lub za niewielką opłatą). Będziesz o krok do przodu od konkurencji.
5) Daj z siebie więcej niż inni
Pierwszy kontakt klienta z produktem i Twoją marką jest bardzo ważny. Opakowanie produktu wpływa na ocenę marki. Zrób dobre pierwsze wrażenie. Pokaż, że dbasz o klienta. Jak?
- twórczo zapakuj produkty
- dołącz liścik od firmy z podziękowaniami, życzeniami na Święta
- dołącz do przesyłki rabat na kolejne zakupy
- wyślij klientowi próbki innych produktów
- dołącz do paczki upominki
Liczy się gest, choć miałoby być to coś drobnego. Może to być nawet świąteczna kartka z życzeniami. Jeśli kupujący poczuje się wyróżniony, na pewno odwdzięczy się nam stałą współpracą ze sklepem. W ten sposób, poza realizacją planu sprzedażowego na okres świąt, budujemy bazę stałych klientów.