Strona główna Blog Marketing i promocja

Jak skutecznie promować sklep internetowy - 7 sposobów na zwiększenie sprzedaży

Autor: Tomasz Cincio Kategoria: Marketing i promocja

Skuteczna sprzedaż to kluczowy czynnik decydujący o sukcesie sklepu internetowego. Jak ją zwiększyć? Czy oferowanie produktów w promocyjnych cenach to jedyna efektywna metoda?

Poznaj 7 wypróbowanych sposobów, które przyciągną do Ciebie klientów.

1. Poszerz ofertę

Im bogatszy asortyment sklepu, tym bardziej przemawia to na jego korzyść. Wzrasta bowiem szansa na to, że internauta, odwiedzający sklep, dokona w nim zakupów. Widząc bogatą ofertę, z chęcią poleci go także znajomym, by mogli również skorzystać z takiej okazji.

Aspekt ten w niemałym stopniu wpływa też na wiarygodność sklepu – warto nadmienić, iż cieszące się sporą popularnością sklepy, oferujące szeroką gamę produktów, są lepiej oceniane przez klientów.

Ponadto łatwiej będzie Ci pozycjonować sklep, który proponuje więcej niż konkurencja i systematycznie dodaje nowe towary do swego katalogu. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania przekłada się na zwiększony ruch na stronie. Pamiętaj jedynie, aby rzetelnie opisywać poszczególne produkty i prezentować je na wysokiej jakości zdjęciach. To przyczyni się do jeszcze większej aktywności klientów.

2. Zaproponuj darmową wysyłkę powyżej określonej kwoty zamówienia

Osoby robiące zakupy w sklepach online dużą wagę przykładają do kosztów wysyłki – mogą one zarówno zachęcić, jak i zniechęcić potencjalnych klientów. Akcje takie jak Dzień Darmowej Dostawy dobitnie pokazują, że bezpłatna wysyłka to świetne narzędzie marketingowe. Wprowadzenie jej przy określonej kwocie zamówienia to ukłon w stronę klientów. Informacja o gratisowej dostawie powinna znajdować się na stronie głównej, dzięki czemu nie umknie uwadze internautów.

3. Wprowadź kupony rabatowe

Kupony rabatowe to skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży. Zwykle otrzymanie kuponu jest uzależnione od wartości zamówienia, np. „jeśli zrobisz zakupy za 100 zł, otrzymasz bon o wartości 15 zł, który wykorzystasz przy kolejnych zakupach”. Kupony mają przeważnie wyznaczony termin ważności, co ma na celu mobilizację klientów do szybkiego podejmowania decyzji zakupowych.

Kupon to nie tylko chwyt marketingowy, ale też psychologiczny. Jest formą upominku, a ludzie obdarowani upominkiem, chętniej się odwzajemniają - czy to innym upominkiem, czy kolejnym zakupem w tym samym sklepie.

4. Poproś o wystawienie opinii o sklepie/produkcie.

System rekomendacji ma potężną moc, gdyż pomaga budować zaufanie oraz pozytywny wizerunek marki. Osoby zastanawiające się, czy zrobić zakupy w danym sklepie, niemałą wagę przywiązują do opinii innych klientów – zwłaszcza gdy sklepu nie znają. Szukają ich nie tylko na stronie sklepu, ale też m.in. w serwisach takich jak Ceneo, czy Okazje.info.

Przydadzą Ci się zatem integracje z programami budowania opinii o sklepach online. Gotowe oprogramowania sklepów internetowych, takie jak przygotowane przez RedCart, są wyposażone w stosowne funkcje. Skorzystaj z nich, a odpowiednie opinie na pewno się pojawią.

5. Nawiąż współpracę z influencerami

Influencer, który wokół swojego bloga, kanału na Youtube, czy coraz szybciej rozwijającego się kanału na TikTok zgromadził dużą, zaangażowaną społeczność, ma ogromną siłę przebicia. 

Współpraca z twórcami internetowymi to metoda promocji coraz chętniej wybierana przez właścicieli sklepów online. Wiąże się to oczywiście z koniecznością poniesienia pewnych kosztów, niemniej w dłuższej perspektywie inwestycja się opłaca. Tematyka nagrań czy wpisów powinna być oczywiście adekwatna do profilu sklepu, co zwiększa szanse na przyciągnięcie zainteresowanych tematem odbiorców.

6. Stwórz własnego bloga

Pokaż, że jesteś profesjonalistą i ekspertem w swojej branży. Internauci coraz częściej poszukują sprawdzonych porad i informacji na różnego rodzaju blogach, dlatego dodanie go do twojego sklepu przyciągnie ich uwagę. Napisz o wszystkim, na czym się najlepiej znasz, abyś był jak najbardziej wiarygodny. Dzięki temu nawiążesz też lepsze relacje, jeśli będą mogli komentować pod twoimi wpisami.

7. Działaj w mediach społecznościowych

Media społecznościowe cieszą się nie tylko dużą popularnością, ale także siłą perswazji. Buduj relacje z klientami, którzy lubią Twój sklep i produkty, dbaj o ich zadowolenie i pozwól im poznać nowości czy promocje w mediach społecznościowych, bez zaglądania na główną stronę twojego sklepu. To szybki sposób reklamy, zwłaszcza, że w mediach społecznościowych istnieją szybkie sposoby przekazywania informacji znajomym o ciekawych sklepach.

Artykuł powstał wspólnie z serwisem Pracawsieci.net. Więcej informacji na temat promocji sklepu internetowego przeczytasz pod adresem: http://www.pracawsieci.net/sklep-internetowy/

Autor: Tomasz Cincio Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja