Strona główna Blog Rynek e-commerce

Top 5 trendów e-commerce w 2023 roku

Autor: Natalia Wiszewska Kategoria: Rynek e-commerce

W tym roku sprzedawcy internetowi stoją przed wieloma wyzwaniami, które wymagają uwagi i dostosowania się do rosnących oczekiwań klientów. Poznaj nasze TOP 5 trendów E-commerce 2023 roku i prześcignij konkurencję.

Pandemia przewróciła do góry nogami nie tylko sposób naszej pracy, ale i nawyki zakupowe. Klienci są coraz mniej cierpliwi, a oczekiwania są coraz wyższe. Jakie wyzwania czekają e-commerce w Polsce? Zapraszamy do naszej listy 5 najważniejszych nurtów tego roku.

Spis treści

Odroczone płatności


Inflacja rośnie z miesiąca na miesiąc.  Koszyki zakupowe w sklepach online są porzucane, a ich wartość jest dużo mniejsza niż planowana.  Jak temu zaradzić?

Dodaj do oferowanych metod płatności możliwość opóźnionej zapłaty. Odroczone płatności umożliwią Twoim klientom dostęp do przedmiotów, których nie mogą opłacić jednorazowo. Raty 0%  umożliwiają im podzielić sumę i  wpłacać mniejsze kwoty  przez okres kilku miesięcy. Ty zwiększysz swoją sprzedaż, a klient dostanie wymarzoną pralkę.

Jakie fintechy oferują odroczone płatności?

  • PayPo
  • Klarna
  • AllegroPay
  • Revoult Pay Later
  • Przelewy24 (P24Now)
 

Według informacji prasowej KRD co 9 klient sklepu internetowego korzysta z odroczonych płatności lub z zakupów na raty

Ekologia, Fairtrade i re-commerce w roli głównej


Re-commerce to nic innego jak ponowna sprzedaż produktów online. Bardzo dobrym przykładem takich działań offlinelombardy, czy sklepy z używaną odzieżą (tzw. lumpy).

Skąd wynika boom na re-commerce (wg. firmy badawczej Kantar)?

  • 46% chce ograniczyć marnotractwo
  • 69% osób kupujących używane przedmioty robi to, by zaoszczędzić
  • 37% zamierza przeznaczyć zaoszczędzone pieniądze na dalszą konsumpcję.

Widzimy więc, że większość Internautów podejmuje decyzję o nadaniu drugiego życia produktom ze względu na chęć ratowania planety.

Jak być ekologicznym sklepem internetowym? - zasada 7R w praktyce

Odpowiedz sobie na te pytania i zwiększ swoją sprzedaż:

  • Refuse - Młode pokolenie odmawia przyjmowania ideologii "jest, jak jest" i szukają alternatyw do długo rozkładających się materiałów. Czy Twoje produkty zawierają zbędny plastik?
  • Recycle - Czy materiał, z którego stworzony jest produkt, można oddać do recyklingu?
  • Reuse - Czy Twój produkt jest wielorazowego użytku?
  • Repair - Czy zapewniasz naprawę produktu?
  • Reduce - Czy Twój  produkt generuje dodatkowe śmieci?
  • Rethink - Czy klient jest w stanie się obyć bez Twoich produktów?
  • Re-choose - Czy Twój produkt można zastąpić lepszą składowo i trwalszą alternatywą?

Zasada 7R pomoże Ci dotrzeć do nawet najbardziej wymagających klientów

M-commerce: sprzedaż mobilna


Według raportu E-commerce 2022 aż 75% Polaków kupuje online przez swojego smartphone'a. Można więc śmiało powiedzieć, że mobile commerce jest przyszłością e-commerce. Aby nie stracić tak dużej grupy potencjalnych klientów, dostosuj swój sklep internetowy pod urządzenia mobilne

Jak przygotować swój sklep internetowy pod m-commerce?

AR i VR w sprzedaży internetowej


AR i VR  mają coraz większe znaczenie w świecie sprzedaży internetowej. Te innowacyjne technologie otwierają zupełnie nowe możliwości dla klientów, tworząc interaktywne i zaangażowane doświadczenia zakupowe.

E-obuwie.pl wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość w swojej aplikacji mobilnej. Ich klienci mogą wirtualnie przymierzać obuwie, bez wychodzenia z domu.

Z kolei wirtualna rzeczywistość pozwala na stworzenie środowisk, w których klienci mogą przenieść się do sklepów i wypróbować produkty za pomocą headsetów.

Obie technologie stanowią ogromny trend w e-commerce, który umożliwia sklepom internetowym wyróżnienie się na rynku i dostarczenie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

Cross-border e-commerce


Sprzedaż cross-border, czyli międzynarodowa sprzedaż przez sklep internetowy, to jeden z najważniejszych trendów w dziedzinie e-commerce. Dzięki globalizacji możesz dotrzeć do klientów na całym świecie.

Możesz kupować artykuły w biedniejszym kraju, a sprzedawać je w krajach ze stabilniejszą walutą — np. w Niemczech

Jak przygotować sklep internetowy do sprzedaży międzynarodowej?

Podsumowanie


Wraz z nadejściem 2023 roku branża e-commerce w Polsce stoi przed wieloma wyzwaniami, ale także obfituje w liczne możliwości rozwoju. Biorąc pod uwagę najnowsze trendy, potrzeby i oczekiwania klientów, z łatwością osiągniesz sukces.

Autor: Natalia Wiszewska Kategoria: Rynek e-commerce
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Rynek e-commerce