Strona główna Blog Marketing i promocja

Jak opisać produkty w sklepie internetowym?

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Choć tworzenie unikalnego opisu do każdego produktu może wydawać się czasochłonne, starania z pewnością zostaną wynagrodzone. Dziś postaramy się podpowiedzieć jak stworzyć doskonałe opisy produktów, które wspomagają SEO.

Zapisz się na bezpłatne
lekcje o e-commerce.

Zdobywaj wiedzę i inspirację potrzebne do budowania
dochodowego sklepu internetowego.

Podając e-mail akceptujesz politykę prywatności

jak opisać produkty w sklepie

Tworzenie unikalnego opisu do każdego produktu może wydawać się czasochłonne, jednak takie starania z pewnością zostaną wynagrodzone i docenione przez Klientów. Aby jednak były równie atrakcyjne dla wyszukiwarek, warto znać kilka przydatnych zasad. Dlatego dziś podpowiemy Ci, jak stworzyć doskonałe opisy produktów, które wspomagają SEO.

Dobry opis, czyli jaki?

Dobry opis produktu powinien łączyć w sobie kilka ważnych cech. Przede wszystkim powinien być przyjazny dla Klienta: łatwy do czytania i zrozumienia, merytoryczny i wyczerpujący. Musi być także interesujący, gdyż to nim będzie kierował się kupujący podczas wybierania dla siebie dóbr. Podkreślić w nim korzyść, jaką kupujący będzie miał, wybierając dany produkt.

Musisz także pamiętać, że oprócz Klienta, do opisu przekonana musi być także wyszukiwarka. To dzięki niej oferta w ogóle pojawi się w wynikach nabywcy i będziesz miał szansę na sprzedaż.

Unikatowość to podstawa

Z własnego doświadczenia na pewno wiesz, że kopiowanie treści nie przynosi dobrych rezultatów. W przypadku wyszukiwarki Google skutki takiej praktyki są wręcz opłakane: dyskryminuje ona treści, które są skopiowane, co oznacza, iż taki opis w ogóle może nie zostać przez nikogo dostrzeżony.

Dlatego zadbaj, aby każdy z Twoich opisów był unikatowy, oryginalny oraz wyczerpujący. Pisz wszystko własnymi słowami, a na pewno zostaniesz doceniony.

Wyczerpujące informacje

Pamiętaj, że Klient w sklepie online nie ma możliwości obejrzenia, dotknięcia czy przymierzenia produktu przed jego zakupem. Opis powinien więc oddawać wszystkie cechy, które mogą być istotne dla kupującego, a których nie widać dobrze na zdjęciu. Dokładnie opisz więc rozmiary, wrażenia w dotyku, materiał, z którego wykonano produkt - pozwoli to Klientowi rozwiać wątpliwości i zmniejszy uczucie niepewności przed zakupem w sieci.

Wyrażony w języku korzyści

Zadaniem języka korzyści jest przełożenie opisanych cech na konkretne argumenty i powody, dla których warto nabyć dany produkt. Klient musi wiedzieć, że naprawdę potrzebuje tego produktu, który mu oferujesz. Inaczej rozmyśli się, zanim umieści go w wirtualnym koszyku. Twoim zadaniem jest więc przekazanie maksymalnej liczby korzyści, jakie odniesie dzięki zakupowi.

Estetyczny

Poprawność gramatyczna, interpunkcyjna i stylistyczna to nie wszystko. Opis  produktu powinien być także zaprezentowany w przystępnej, atrakcyjnej dla oka formie. Użytkownicy sieci zazwyczaj nie chcą czytać długich tekstów, dlatego jeśli produkty posiadają wiele cech, powinny być przedstawione w postaci krótkich podpunktów.

Zgodny z zasadami SEO

Kierując się kwestią widoczności w wyszukiwarce Google, musisz zadbać o odpowiednią optymalizację tekstu pod kątem SEO. Unikatowość opisów, o której już wspominaliśmy, to pierwsza zasada dobrego przygotowania. Warto także zadbać o umieszczanie fraz kluczowych, nagłówków, a także odpowiednio sformatowane znaczniki, takie jak „title”. Dzięki temu każdy opis nabierze znaczenia dla algorytmu wyszukiwarki i będzie pozycjonowały całą witrynę.

Odrobina emocji

Na koniec możesz zastanowić się, czy jesteś w stanie wpłynąć na emocje swoich odbiorców lub przekazać im własne w opisie produktu. Jeśli tak, wykorzystaj to w sposób łagodny, zachęcając do zakupu, ale nie narzucając go nadmiernie.

Perfekcyjne opisy to trudne zadanie?

Być może wydaje Ci się, iż perfekcyjnie wykonane opisy są trudne do przygotowania. Lepiej jednak poświęcić dla nich trochę czasu lub zatrudnić osobę, która profesjonalnie się nimi zajmie, niż skopiować je na przykład ze strony hurtowni, z którą współpracujesz. Dzięki takiemu działaniu będą unikatowe, spójne, wyczerpujące i - co najważniejsze - zachęcające.

Masz już jakieś doświadczenia w tej kwestii? Sam piszesz wszystkie swoje opisy? Jeśli tak, może chciałbyś podzielić się odczuciami w komentarzach?






Przetestuj sklep internetowy RedCart

14 dni za darmo, w każdej chwili możesz zrezygnować.

Podając e-mail akceptujesz regulamin i politykę prywatności
Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja