Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Część 4. Użyteczność
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, ale konkretnie, na przykładach, bez owijania w bawełnę? Zapraszamy do czwartej już części poradnika prowadzącego blog E-Bizneskrokpokoku.pl
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym - ale konkretnie, na przykładach, bez owijania w bawełnę? Zapraszamy do czwartej już części poradnika przygotowanego przez prowadzącego blog E-Bizneskrokpokroku.pl Zainteresowani znajdą m.in wiele ciekawych przykładów ze sklepów oraz garść przydatnych narzędzi. Zapraszamy do zapoznania się z materiałem w Centrum Wiedzy.
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
Marketing w sklepie internetowym to nie tylko pozyskiwanie ruchu, na sprzedaż wpływ ma bowiem wiele różych, wzajemnie wpływających na siebie czynników. Pamiętać bowiem należy, że nawet jeśli użytkownik znajdzie nasz sklep w sieci, nie oznacza to sukcesu: następnym etapem jest walka o to, aby z odwiedzającego przekształcił się w kupującego. Jak to osiągnąć? Tutaj z pomocją przychodzi pojęcie użyteczności sklepu, co najprościej rzecz ujmując określić można jako podporządkowanie i zaprojektowanie każdego elementu w sklepie w taki sposób, aby był on jak przyjazny użytkownikowi oraz zaprojektowany zgodnie z jego potrzebami i zachowaniem w sklepie; pozwalał szybko odnaleźć to, czego szuka oraz przede wszytskim - w prosty i intuicyjny sposób prowadził do realizacji zamówienia w sklepie. Zanim zajmiemy się zagadnieniami związanymi z uzytecznością, przypomnijmy poprzednie części Poradnika, znajdujące się na blogu:
Materiał, w którym podjęto próbę skategoryzowania i scharakteryzowania "typów" klientów w sklepach internetowych oraz kilka cennych i sprawdznych wskazówek, co zrobić, aby zwiększyć konwersję - czyli maksymalnie wykorzystać ruch w sklepie.
Przede wszystkim próba odpowiedzi na pytanie, kiedy warto reklamować się swoimi siłami, a kiedy oddać marketing naszego sklepu w ręce profesjonalistów. Do tego zestaw cennych wskazówek, jak ocenić pracę agencji reklamowej oraz co powinny zawierać zwracane przez nią raporty - bowiem pracę agnecji zawsze powinno oceniać się na podstawie wymiernych, konkretnych wskaźników.
Fakty i mity na temat pozycjonowania oraz kiedy można osiągnąć odczuwalne efekty, techniki niedozwolone przez Google oraz kilka cennych wskazówek; które spędząją sen z powiek niejednemu właścicielowi sklepu internetowego: jak znaleźć dobrą agencję pozycjonującą.
Użyteczność - czyli każdy element powinien ułatwiać sprzedaż.
W czwartej już części poradnika przedstawione zostały przykłady elelemtów w sklepie, które mają wpływ na zwiększenie konwersji oraz których nieodpowiednia konstrukcja może wręcz zniechęcić potencjalnych klientów do dokonania zakupu w sklepie. Niewątpliwym plusem jest oparcie teorii na konkretnych, obrazowych przykładach ze sklepów internetowych oraz opis kilku bardzo przydatnych narzędzi, które pozwalają sprawdzić, czy sklep odpowiada potrzebom oraz zachowaniom klientów.
A więc, w czwartej części zostały poruzone tematy związane z:
1. Niepoprawnym wyświetlaniem się strony
2. Brakiem opcji "zamówienie bez rejestracji"
3. Odpowiednim przekazem informacyjnym w sklepie
4. Narzędziami umożliwiającymi szybkie znalezienie interesującego produktu
5. Elementami graficznymi sklepu oraz ich rozmieszczeniem, co ma pływ na zwiększenie sprzedaży w sklepie
6. Odpowiednią konstrukcją formularzy.
Aby zapoznac się z treścią czwartej części Poradnika zapraszamy do nowego Centrum Wiedzy, w którym znaleźć można materiały poradnikowe z dziedziny fukcjonalności i konfiguracji sklepu Redcart, oraz skutecznej promocji sklepu w sieci.